عملیات مشترک ارتش عراق با پیشمرگ‌ها در تامین امنیت مرزی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شفق نیوز، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات عراق تصریح کرد: همکاری گسترده‌ای توسط فرماندهی عملیات مشترک با هماهنگی با دولت اقلیم کردستان وجود دارد و مراکز مهمی برای هماهنگی در تحرکات یگان‌ها و پیگیری عملیات تروریستی به منظور پر کردن شکاف‌های موجود در مرزهای عراق و سوریه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی با اقلیم برای پر کردن شکاف‌ها و نزدیک کردن مسافت‌هایی تلاش می‌کنند که داعش از آنها برای حضور و استقرار استفاده می‌کرد، به ویژه مناطق کوهستانی ناهموار که حرکت پیاده نظام‌ها و خودروها به آنجا دشوار است.

الخفاجی عنوان داشت: این همکاری بالا و تبادل اطلاعات امنیتی در ثبات اوضاع چه در مرزهای عراق و سوریه یا در مناطق مورد توجه امنیتی مشترک سهیم خواهد بود.

وی تصریح کرد: طی دیدارها و نشست‌هایی که در دوره اخیر با اقلیم کردستان انجام شد بر این امر تاکید گشت که هماهنگی و همکاری مشترکی برای پر کردن شکاف‌ها از طریق افزایش تلاش‌های اطلاعاتی و همکاری در عملیات ویژه علیه داعش وجود داشته باشد. پیشرفتی در عملیات اطلاعاتی و امنیتی وجود دارد و ائتلاف بین المللی نیز تجهیزاتی برای تسلیحات به ویژه در دوره اخیر به دستگاه اطلاعات ارائه داده است که این کمک‌ها  نیز در پیشرفت نیروهای امنیتی سهیم خواهد بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.