هنگ کنگ: تایوان به شدت در امور ما دخالت می‌کند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان نیز این اقدام دولتشهر هنگ کنگ را سیاسی دانست و گفت که از ارزش‌های جهانی آزادی بیان و برگزاری تجمعات حمایت می‌کند.

هنگ کنگ اعلام کرد، دفتر امور اقتصادی، تجاری و فرهنگی آن همچنان در تایوان بسته می‌ماند و ناظرانش از نزدیک تحولات در تایوان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

روابط بین دو طرف در حالی در سال‌های اخیر متشنج شده که پکن کنترلش را بر هنگ کنگ تشدید کرده و فشارهای اقتصادی،‌ نظامی و دیپلماتیکش را بر تایوان بیشتر کرده است چون مدعی است که تایوان جزئی از قلمروی چین است و حتی شده با زور هم آن را تحت کنترل خود در می‌آورد.

آینده کنسولگری دوفاکتوی تایوان در هنگ کنگ نیز نامشخص است چون دولتشهر مذکور از صدور ویزا برای چند تن از مقام‌های این کنسولگری امتناع کرده و علتش را هم حمایت از گفته‌های پکن می‌داند که تایوان بخشی از چین است.

دولت هنگ کنگ در بیانی‌ ای به اقداماتی اشاره کرد که به شدت بر روابط بین هنگ کنگ و تایوان اثر می‌گذارد و به تدریج شرایط فعالیت دفتر اقتصادی، تجاری و فرهنگی هنگ کنگ در تایوان را به مخاطره می‌اندازد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، “پروژه کمک رسان هنگ کنگ “مستقر در تایوان و “دفتر تایوان-هنگ کنگ برای خدمات و تبادلات” به اعترضات خشونت آمیز و افرادی کمک کرده که تلاش کرده‌اند تا ثبات و شکوه هنگ کنگ را در هم بشکنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در سال‌های اخیر، تایوان به شدت در امور داخلی هنگ کنگ به هر بهانه‌ای دخالت کرده که این به روابط بین دو طرف لطمه می‌زند.

دولت تایوان حامی اعتراضات ۲۰۱۹ دموکراسی خواهان در هنگ کنگ بود که به شدت به خشونت و درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی این دولتشهر کشیده شد.

در همین حال، شورای امور تایوان در اومور چین نیز گفت، هنگ کنگ باید پیامدهای این رفتار را متحمل شود و دفتر تایوان در این دولتشهر نیز به کارش ادامه می‌دهد.

این شورا ادامه داد، اعتراضات در مقابل دفتر هنگ کنگ در تایپه قانونی بود و پلیس به برقراری نظم پرداخت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.