تونس پروازهایش با لیبی را از سرمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از القدس العربی، شرکت خطوط هوایی تونس از انجام یک سفر به فرودگاه معیتیقه در طرابلس و سه سفر به بنغازی خبر داد تا بدین ترتیب، سفرهای روزانه به صورت منظم به لیبی ازسرگرفته شود.

خالد الشلی، مدیرکل خطوط هوایی تونس اعلام کرد: بازگشت پروازها مساله‌ای فراتر از یک امر نمادین است، چراکه لیبی فقط یک مسیر و خط تجاری نیست، بلکه یک کشور برادر است که روابط محکمی با آن داریم.

وی افزود: در سال ۲۰۱۳ تعداد بالایی از مسافران لیبیایی با خطوط هوایی تونس جابه جا شدند که تعداد آنها در آن هنگام به هفت هزار تن رسید و ما امیدواریم که این آمار در سال ۲۰۲۲ محقق شود. با وجود محدودیت‌های بهداشتی و تعداد محدود مسافران اما به نظر ما رسید که به لیبی بازگردیم تا سایر خطوط هوایی جهانی را به افتتاح دفاتر خود و ازسرگیری پروازهایشان ترغیب کنیم. این بازگشت ما در راستای تقویت پیوندهای دوستی و فعال سازی روابط تجاری است.

پیشتر عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی در کنفرانس خبری با هشام المشیشی، همتای تونسی خود در طرابلس، پایتخت لیبی عنوان داشت: ما توافق‌نامه‌هایی در زمینه‌های حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی با طرف تونسی امضا کردیم.

وی ادامه داد: توافق چندبندی را امضا کردیم که هدف کلی آن افزایش انجام تبادلات تجاری و حمل و نقل شهروندان دو کشور است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.