درخواست گروه‌های حقوق بشری از نماینده کنگره آمریکا برای معلق ساختن فروش سلاح به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از میدل ایست آی، اخیرا آلکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را برای معلق کردن این معامله تسلیحاتی کشورش با رژیم صهیونیستی طی چند روز پیش مطرح کرد. این لایحه تا کنون 14 پشتیبان را جذب کرده است. برنی سندرز نیز قطعنامه مربوط به آن را در مجلس سنا مطرح کرده است.

لایحه مربوط به مجلس نمایندگان آمریکا در صورتی که میکس به عنوان رئیس کمیته امور خارجی این مجلس آن را تایید نکند، حتی برای بحث شدن نیز به پیش نخواهد رفت.

گروه‌های مذکور در بیانیه‌ای مشترک اظهار کردند: آزادی مطبوعات یکی از حقوق اساسی بشری است. بمباران دفاتر مطبوعات بین‌المللی توسط ارتش اسرائیل باعث مداخله فعال در قابلیت خبرنگاران به منظور مستند سازی وضعیت میدانی در غزه از جمله قابلیت آنها برای مستند کردن سواستفاده‌های حقوق بشری و جنایات جنگی بالقوه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: به ویژه با توجه به گزارشهای متعدد سانسور کردن فلسطینی‌ها در رسانه‌های اجتماعی، ضروری است خبرنگاران در غزه بتوانند با امنیت و بدون مداخله نظامی شغلشان را انجام دهند.

این گروه‌های حقوق بشری شامل گروه‌های “برای آینده مبارزه کنید”، “بنیاد آزادی مطبوعات”، “عدالت رسانه‌ای” و گروه‌های MPower Change و National Lawyers Guild بودند.

این گروه‌ها بیان داشتند: دولت آمریکا نباید به دولتی سلاح بفروشد که مکررا نشان داده از آنها برای حمله به خبرنگاران و رسانه‌ها استفاده می‌کند.

آنها بیان کردند: گرگوری میکس، به عنوان رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا باید اجازه دهد تا با یک رای گیری بر سر این لاحیه پیشنهادی، جلوی این معامله تسلیحاتی گرفته شود. اگر او در انجام این کار کوتاهی کند، پس فعالانه علیه آزادی مطبوعات، دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان عمل کرده است.

در حالی که همه جمهوریخواهان و اکثر دموکراتها مخالف ایده مشروط سازی کمک نظامی به اسرائیل یا فروش تسلیحات به این رژیم هستند، بعید است که لایحه اوکازیو کورتز تصویب شوئد. قطعنامه سندرز در سنا نیز بدون پشتیبان باقی مانده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.