الحلبوسی: عراق از دیپلماسی پارلمانی برای حمایت از مساله فلسطین استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از میدل ایست نیوز، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق با «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین و هیات همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات مساله فلسطین، مناسبات دوجانبه و تجاوزات و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین گفت و گو کردند.

الحلبوسی در این دیدار بر موضع ثابت و همیشگی عراق در قبال مساله فلسطین از جمله تضمین برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و تلاش عراق برای بکارگیری امکانات دیپلماتیک پارلمانی در حمایت از فلسطین و پایان دادن به تجاوزات اسرائیل در حق مردم فلسطین و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده در نتیجه بمباران و حملات ارتش اسرائیل تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه فلسطین ضمن تقدیر و تشکر از موضع رسمی و مردمی عراق در قبال تحولات قدس و حمایت از مردم فلسطین در محافل عربی، اسلامی و بین المللی، درود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به رئیس پارلمان عراق انتقال داد و الحلبوسی نیز خواستار ابلاغ درود و احترام خود به عباس و دیگر رهبران فلسطینی شد.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این با رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت و گو کرده بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.