کمپین امنیتی عراق برای تامین امنیت انتخابات آتی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، یک منبع امنیتی به شبکه خبری اسکای نیوز گفت: کمپین امنیتی دولت عراق که دوشنبه آغاز شد براساس طرحی از پیش تعیین شده برای حفظ امنیت طی انتخابات  است.

این منبع افزود: این کمپین بیش از چهار ماه طول می‌کشد و در مراحل اولیه شامل تقسیم مناطق براساس اهمیت آن و مقابله با تهدیدات احتمالی و ایجاد طرح‌های لازم برای مقابله با آن و افزایش تلاش‌های اطلاعاتی و همکاری با کارشناسان جدید در مناطق و پرونده امنیت سایبری است.

این منبع افزود:، این کمپین با مشارکت تمام دستگاه‌های امنیتی است و احتمالا کنفرانس مطبوعاتی برای توضیح جزئیات طرح برگزار شود.

جمعه هشام المشهدانی، عضو ائتلاف عزم در انتخابات طی حمله مسلحانه در بغداد ترور شد.

عملیات ترور اخیر و افزایش ترور نامزدها و فعالان نگرانی‌هایی را در میان فراکسیون‌های سیاسی و احزاب و شخصیت‌ها  ایجاد کرده است.

اواخر سال میلادی گذشته مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق کمیته امنیتی ویژه انتخابات تشکیل داد.

در این راستا میثاق القیسی، کارشناس امور امنیتی گفت: آغاز چنین کمپینی چهار ماه قبل از انتخابات یک گام پیش‌دستانه و جدی از سوی دولت به ویژه بعد از عقب‌نشینی گروه‌های سیاسی از رقابت انتخاباتی به دلیل وخامت اوضاع امنیتی و ازسرگیری اعتراضات مردمی است.

وی گفت: مهم‌ترین چیزی که مردم عراق اکنون به آن نیاز دارند اعتماد به روند انتخابات و عدم تکرار سناریوهای قبلی مثل هک کردن صندوق‌ها و از دست رفتن آرا است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.