فرستاده آمریکا: نقش بازیگران خارجی در لیبی باید پایان یابد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از ارم نیوز، ریچارد نورلند، فرستاده آمریکا به لیبی در گفتگویی تلویزیونی عنوان داشت: تمامی لیبیایی‌ها خواهان یک لیبی متحد و دارای حاکمیت هستند و این که در گرو هیچ چیزی نباشد و انتخاب کند که چه کسی در عرصه امنیتی با آنها همکاری داشته باشد.

وی افزود: نقش نیروهای جنگی خارجی و بازیگران نظامی خارجی باید پایان یابد. این امر دشوار است و باید گام‌های ملموس و بزرگی برداشته شود.

فرستاده آمریکا در مورد انتخابات لیبی نیز گفت که عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی به برگزاری انتخابات در زمان مقرر متعهد است.

وی با بیان اینکه مصر نیز در تقویت روند سیاسی در لیبی نقش مهمی داشته است، گفت که آمریکا منافع مشترکی با مصر برای تحقق ثبات در لیبی دارد.

وی بر پایبندی کامل کشورش و جو بایدن، رئیس جمهور آن به روند سیاسی در لیبی تاکید کرد و گفت: همکاری‌ها با تمامی طرف‌های لیبیایی ادامه دارد و تماس با طرف‌های لیبیایی و تمهیدات فنی که به برگزاری انتخابات سالم می‌انجامد صورت گرفته است.

نورلند عنوان داشت که ثبات در لیبی به نفع آمریکا است. آمریکا سرمایه‌گذاری مشترک با مصر در لیبی طی مقطع آتی را بررسی می‌کند. فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی برای شرکت‌های مصری در بخش‌های برق، گاز و نفت در لیبی وجود دارد. فرصت های بسیار بزرگی وجود دارد. کشورهای دیگری در منطقه همچون تونس نیز هستند که روابط اقتصادی مستحکمی دارند که آنها نیز می‌توانند در لیبی در عرصه اقتصادی مشارکت داشته باشند.

فرستاده آمریکا به لیبی تاکید کرد که لیبی کشوری سرشار از منابع طبیعی است و ۴۵ میلیارد دلار بلوکه شده دارد.

 پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.