تاکید عباس بر راهکار سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، این اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی دیدارش در رام‌الله با سامح شکری، وزیر خارجه مصر مطرح شد.

عباس تاکید کرد: بعد از تثبیت آتش‌بس باید وارد مرحله آغاز فوری روند سیاسی تحت نظارت کمیته چهارجانبه بین المللی شویم که این روند به اشغالگری‌های اسرائیل در حق مردم ما و اراضی ما پایان دهد و به تشکیل یک کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی بینجامد.

عباس بر آمادگی خود برای ادامه گفتگوی فلسطینی‌ها جهت تشکیل یک دولت وفاق ملی که به مشروعیت بین‌المللی پایبند باشد، تاکید کرد.

محمود عباس تلاش‌های مصر برای همکاری با برادران عرب و دولت آمریکا و طرف‌های ذیربط جهت توقف تجاوزات و تعدی‌ها به مردم فلسطین را ستود.

در همین راستا، وزیر خارجه مصر تاکید کرد که کشورش به حمایت از مسئله فلسطین در عرصه‌های مختلف ادامه خواهد داد و تلاش‌های مصر برای یکپارچه کردن فلسطینی‌ها ادامه دارد.

وی گفت: هدف از هماهنگی مستحکم میان مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل یک کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی است.

شکری ادامه داد: این همان هدف مشترک تمامی کشورهای برادر عربی است تا با هماهنگی کامل با تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحقق این امر همکاری کنند.

در این دیدار، بازسازی نوار غزه و تثبیت آتش‌بس نیز مورد بررسی قرار گرفت.

شکری خاطرنشان کرد که سفر وی در راستای دستورات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر برای ادامه حمایت از برادران در فلسطین و ادامه یافتن تلاش‌های کنونی برای تثبیت آتش‌بس در نوار غزه و مبنا قرار دادن آن برای تحقق یک آتش بس فراگیر و مداوم است.

شکری بر موضع مستحکم مصر برای حمایت از مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین و اهمیت همکاری طی دوره آتی به منظور پیشبرد احیای یک روند مذاکره جدی و سازنده که به صورت فراگیر و عادلانه ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی بر اساس اصول بین المللی ذیربط باشد، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر به تماس‌های مداوم قاهره با شرکای منطقه‌ای و بین المللی برای تحقق پویایی مطلوب در خصوص این امر اشاره کرد که آخرین آن تماس‌های وی با مسئولان در اردن بود.

وی در ادامه بر لزوم توقف تمامی اقداماتی که فرصت‌های صلح را از بین می‌برد و مجدداً شرایط را به سمت تشدید تنش سوق می‌دهد، تاکید کرد.

محمود عباس نیز عنوان داشت که رهبری، دولت و ملت فلسطین از ابتکار عمل عبدالفتاح سیسی برای ارائه ۵۰۰ میلیون دلار جهت بازسازی غزه و ارائه حمایت از سایر اراضی اشغالی فلسطین قدردان هستند.

عباس همچنین تلاش‌های مصر و تحرکات فشرده آن طی دوره اخیر که برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه به موفقیت انجامید، ستود و گفت که این مواضع نشانگر جایگاه مصر در سطح عربی، منطقه‌ای و بین المللی و همچنین نقش تاریخی مصر است که حامی مسئله فلسطین و مدافع حقوق عربی می‌باشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.