فراخوان عراق برای تحریم کشورهای حامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سومریه نیوز، حسن الکعبی، نائب رئیس پارلمان عراق در سخنرانی در نشست فوق العاده کمیسیون امور فلسطین در اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت که از سازمان ملل می‌خواهد تا قطع‌نامه‌های الزام‌آوری برای محکوم کردن تعدی‌های رژیم صهیونیستی به قدس شریف، غزه و سایر شهرهای فلسطین صادر کند.

وی همچنین خواهان اعمال فشار به جامعه بین الملل شد تا حملات رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی به حساب بیاورد، چراکه تمامی منشورهای مصوب سازمان ملل و شورای امنیت را نقض کرده است.

الکعبی تاکید کرد که باید به مردم فلسطین به دلیل خسارت‌های ناشی از آن تعدی‌ها غرامت پرداخت شود.

وی بر لزوم محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جنایتکار رژیم‌صهیونیستی و باند وی بر اساس قانون و منشورهای دادگاه بین المللی به دلیل کشتارهای دسته‌جمعی مردم فلسطین تاکید کرد.

الکعبی خواهان بازنگری در روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن از طریق تحریم تولیدات کالاها و تعاملات مالی و تجاری با این کشورها شد.

وی خواهان افزایش فعالیت پارلمانی در کشورهای اسلامی و عربی برای ملزم ساختن طرف‌های دولتی شد تا مواضعی به ویژه در خصوص مساله عادی سازی با رژیم صهیونیستی بدون کسب موافقت پارلمان اتخاذ نکنند.

الکعبی خواهان باز کردن عرصه مقابل نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در عرصه جهانی جهت ایفای نقش سازنده در زمینه‌های سیاست بین المللی به نفع فلسطین و در مقابل کاهش نقش دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در کشورها شد.

وی بر لزوم همکاری هرچه قوی‌تر برای برداشتن محاصره ظالمانه غزه و حمایت‌های اقتصادی، مالی و لجستیکی جهت بازسازی گسترده آن تاکید کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.