گسترش روابط امارات با چین، آمریکا را نگران اف ۳۵ هایش کرده است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از هیل، مقامات آمریکا به وال استریت ژورنال گفتند، آژانس‌های جاسوسی آمریکا پروازهای حمل و نقل تازه‌ای را بین دو کشور ردیابی کرده‌اند و هواپیماهای ارتش آزادی‌بخش خلق چین هم در فرودگاهی در امارات متحده عربی فرود آمده‌اند.

این جنبش تازه، دولت بایدن را نگران کرده که در صورت اقدام واشنگتن به فروش چند میلیارد دلاری احتمالاً ۵۰ جنگنده اف-۳۵، ۱۸ هواپیمای بدون سرنشین Reaper و مهمات به امارات متحده عربی، ابوظبی به چین اجازه دهد به آخرین فناوری دفاعی آمریکا دست پیدا کند.

طبق گزارش‌ها مقامات دولت بایدن حالا به دنبال این تضمین هستند که در صورت ادامه فروش، امارات به دیگر کشورها اجازه دسترسی به فناوری آن‌ها را ندهد. فروش تسلیحات به ابوظبی توسط دولت ترامپ و در روزهای پایانی آن به عنوان بخشی از موافقت ابوظبی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مذاکره و تصویب شده بود.

 در همین حال امارات متحده عربی، طبق گفته “یوسف العتیبه”، سفیر امارات در آمریکا با اشاره به “سابقه طولانی و مداوم حفاظت از فناوری ارتش آمریکا، هم در ائتلاف‌هایی که در کنار ارتش آمریکا خدمت کرده‌ و هم داخل کشور که طیف گسترده‌ای از دارایی‌های حساس نظامی آمریکا سال‌های زیادی است مستقر هستند”، در تلاش است ترس آمریکا از این بابت را کاهش دهد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.