بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طرح اشتغال در فارس اجرا می‌شود

اسماعیل قزل‌سفلی صبح پنج‌شنبه ٦ خرداد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه سپاه فجر فارس، کمیته امداد استان و سازمان بسیج سازندگی فارس در حوزه اشتغال محرومان بیان کرد: در ادبیات اقتصادی معمولا ایجاد اشتغال یک امر دشوار در برنامه ریزی اجتماعی است و اشتغال ویژه محرومان و نیازمندان این دشواری را مضاعف می‌کند.

او افزود: در راستای تحقق منویات رهبری در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» مبنی بر بهره گیری حداکثری از منابع در جهت ایجاد توسعه اشتغال برای افراد محروم و آسیب پذیر، هم افزایی و تشریک مساعی همگانی به منظور نهادینه سازی فرهنگ اقتصادی مقاومتی و ایجاد بستر مناسب برای نقش آفرینی جهادگران کارآفرین در حوزه‌های مختلف و همچنین توانمند سازی و تقویت منزلت اجتماعی محرومین، این تفاهم نامه در ٩ بند تنظیم شده و به امضای مدیرکل کمیته امداد فارس، بسیج سازندگی استان و سپاه فجر فارس رسید.

او ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال را یکی بندهای این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد: در سال ١٤٠٠ و در چارچوب این تفاهم نامه دو هزار طرح به ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان در سراسر فارس ویژه اقشار آسیب پذیر، نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد پیگیری و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس همچنین آموزش‌های کسب و کار و کارآفرینی ویژه ٥ هزار نفر از افراد تحت پوشش و آسیب پذیر در مناطق محروم و تشکیل و راه‌اندازی ٤٢ مراکز نیکوکاری کارآفرینی را از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه مشترک اعلام کرد.

قزل‌سفلی ادامه داد: در راستای حمایت و استفاده از دانش بومی، حمایت از ١٠ طرح نوآورانه و دانش بنیان بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او برپایی ١٠٠ نمایشگاه و غرفه‌های فروش محصولات تولیدی حاصل از اشتغال از دیگر بندهای این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد که مفاد تفاهم‌نامه مشترک مذکور با حضور ٣٠٠  نفر از جهادگران اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تلاش شده در این تفام نامه زنجیره‌ای از آموزش، هماهنگی‌ها، همکاری و بازار رسانی محصولات حاصل از ایجاد اشتغال افراد محروم برنامه ریزی شود.

قزل‌سفلی با بیان اینکه روستاها و حاشیه شهرهای استان نقطه کانونی اجرای این تفاهم‌نامه خواهد بود، گفت: رویدادهای کارآفرینی مختلفی در راستای این تفاهم نامه تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد فارس نیز در این جلسه بیان کرد: در حالی این تفاهم‌نامه مشترک به امضا رسید که سال گذشته سپاه فجر فارس در تامین و تهیه جهیزیه فرزندان تحت پوشش، مسکن، تعمیر و مرمت و در عرصه حمایت از ایتام و نیازمندان تحت عنوان ایران همدل یاریگر کمیته امداد استان بود.

او خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه در حوزه اشتغال نیز فصل جدیدی در حوزه محرومیت زدایی است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد فارس، در ۹ ماهه سال گذشته استان فارس در آخرین ارزیابی‌ها، در ١٧ سرفصل کمی و کیفی مقام اول حوزه اشتغال کشور را با ایجاد بیش از ١٧ هزار و ٥٠٠ فرصت شغلی و توزیع بیش از٤٠٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به خود اختصاص داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.