هاآرتص:حماس و جهاد اسلامی ما را دستمایه تمسخر و ریشخند کردند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: در این ماه مردم اسرائیل شاهد سناریوی هولناکی بودند. مفهوم پیروزی در جنگ‌ها به واسطه سلاح هوایی کاملا از بین رفت. این جنگنده‌ها شبانه‌روز زیرساخت حماس و جهاد اسلامی در غزه را بمباران کردند و صدها حمله انجام دادند و هزاران مهمات را روی یک قطعه کوچکی از زمین ریختند اما در متوقف کردن حملات موشکی موفق نشدند تا زمانی که آتش‌بس شد. حماس و جهاد به شلیک موشک‌ها ادامه دادند گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است و می‌توانستند برای دوره طولانی به حملات ادامه دهند.

هاآرتص نوشت: حماس و جهاد اسلامی ما را دست مایه خنده و تمسخر دیگران کردند. این دو تصمیم گرفتند چه موقع حملات را شروع کنند و چه موقع آن را متوقف کنند. برای همین نیروی هوایی در مأموریت اصلی خود شکست خورد و حملات از غزه متوقف شد.

این روزنامه نوشت: برای حماس این یک پیروزی و وجهه جدید و جسورانه‌ای بود. حماس و جهاد می‌توانند وارد دورهای دیگری از درگیری شوند چراکه به انتفاضه سوم در یهودا و سامره و تنش میان اعراب و یهود در داخل اسرائیل فکر می‌کنند و همچنین حزب‌الله لبنان و شیعیان عراق، سوریه و یمن را وارد جنگ کنند. برای همین مسیر کوتاهی تا وقوع جنگی وجود دارد.

این روزنامه در ادامه نوشت: دشمنان ما می‌توانند تا هفته‌ها و حتی ماه‌ها به دلیل انبار مهمات سلاح بزرگی که در دست دارند و شامل ۲۵۰ هزار موشک است، بجنگند. وقتی نیروی هوایی نمی‌تواند حملات حماس را متوقف کند پس هرگز نمی‌تواند در جنگی چند طرفه در مساحت زیاد شلیک موشک‌ها را متوقف کند. ایرانی‌ها و حزب‌الله از نزدیک آنچه بین ما و حماس در این ماه رخ داد، پیگیری کردند و درک کردند که اسرائیل جوابی برای این موشک‌ها ندارد. اسرائیل به هیچ وجه آماده چنین جنگی نیست و با جدیت برای آن آماده نمی‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.