مراکش، اسپانیا را به اقدامات “انتقام جویانه” بیشتر تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، شبکه الحره نوشت، ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو از اواسط ماه آوریل برای درمان بیماری کرونا در بیمارستانی در شمال اسپانیا بستری است.

در این راستا، کریمه بنیعیش، سفیر مراکش در اسپانیا گفت، مادرید وقتی غالی را که منتظر محاکمه در اول ژوئن در اسپانیا است، پذیرفت، یعنی منافع مراکش را در نظر نگرفت.

بنیعیش این اظهارات را درحالی مطرح کرد که مادرید بارها اعلام کرده می‌خواهد بحرانی که به ورود هزاران مهاجر به منطقه سئوتا؛ شهری خودمختار وابسته به اسپانیا منجر شد، حل کند.

تحلیلگران بر این باورند که تهدید به انجام اقدامات انتقام جویانه بیشتر شاید به این معنی باشد که رباط در عملیات مبارزه با تروریسم همکاری نخواهد کرد.

دستگاه قضایی اسپانیا بنا به شکایت فاضل بریکه، مخالف سیاسی رهبری پولیساریو که ملیت اسپانیایی دارد، رهبر پولیساریو را احضار کرد.

رباط ماه میلادی گذشته سفیر اسپانیا را برای ابراز عصبانیت خود بابت میزبانی از غالی که او را “جنایتکار جنگی” می‌داند، احضار کرد.

پس از اینکه پلیس مراکش اوایل هفته نظارت بر مرزها را کاهش داد و در اثر آن حدود ۱۰ هزار مراکشی به سئوتا سرازیر شدند، موضوع میزبانی از غالی میان دو کشور به یک بحران بدل شده است.

پولیساریو خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت منطقه صحرای غربی است، مساله ای که سازمان ملل هم با آن موافقت کرده است اما مراکش که بر دو سوم این منطقه کنترل دارد، خواهان آن است صحرای غربی تحت حاکمیت مراکش، دارای دولت خودمختار باشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.