تاسیس خانه خلاق تولید محتوای دیجیتال، سرمایه‌گذاری در نوآوری کشور است 

دکتر سورنا ستاری امروز ۱۱ خردادماه در مراسم افتتاح خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک اظهار کرد: تاسیس خانه خلاق و  نوآوری تولید محتوای دیجیتال «نیتک» اقدامی بسیار بزرگ است که سرمایه‌گذاری در نوآوری همیشه موثر در عرصه پیشرفت و توسعه بوده است و سودآوری قابل توجهی نسبت به دیگر عرصه‌ها به همراه دارد. همچنین از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فضای بسیار مناسبی برای ایجاد خانه خلاق و  نوآوری محتوای دیجیتال «نیتک» در نظر گرفته شد که باعث می‌شود فضاهای بلااستفاده به محلی برای کارآفرینی تبدیل شود و رویکرد مبارکی است که از سوی تمامی اجزای دولت دنبال شود.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری قابل توجه بخش خصوصی در ایجاد این مرکز، افزود: حمایت از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری به عنوان موتور محرکه کارآفرینی، باید در کشور و در سیاست‌گذاری‌ها و همچنین تسهیل امور مورد تاکید قرار گیرد.

راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری تولید محتوای دیجیتال، به چرخه کارآفرینی سرعت می‌بخشد

در ادامه این مراسم، دکتر علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: سیاست محوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه مراکز تولید محتوای دیجیتال، اختصاص زیرساخت برای استقرار این مراکز است. راه اندازی خانه خلاق و  نوآوری تولید محتوای دیجیتال «نیتک» اتفاقی بزرگ در شرق کشور به شمار می‌رود.  

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین کارآفرینی در حوزه تولید محتوا انجام می‌شود، راه اندازی این مرکز در خراسان رضوی می‌تواند تاثیرات بسزایی در سرعت گرفتن چرخه کارآفرینی ایجاد کند. 

شکل‌گیری اکوسیستم تولید محتوا، نیازمند نگاه تازه و روال تازه است

دکتر سعید مقدم آریائی عضو هیات مدیره خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک در این مراسم، عنوان کرد: ما در صدد هستیم که حلقه‌های مفقوده در خوشه‌های فناوری و نوآوری در حوزه دیجیتال شکل بگیرد. تاکنون بسیاری از افراد خواسته‌اند تا اکوسیستم تولید محتوا ایجاد کنند، ولی نمی‌دانند شکل‌گیری اکوسیستم، نیازمند نگاه تازه و روال تازه است.  

وی بیان کرد: نوآوری هم به روال تازه نیاز دارد که در زبان بین‌المللی به آن New Normal می‌گویند و نیتک (New Normal of innovation in Technology) می‌کوشد تا نوآوری در فناوری را تبدیل به امری بایسته و ضروری کند. از آنجا که نگاه اصلی نیتک توسعه صادرات محتوای دیجیتال در عصر پساکرونا و عصر پسا تحریم است، روال تازه را با جدیت دنبال می کند و این مسیر را چه در لایه زیرساخت و فضای ابری با مجموعه‌هایی که در پارک فاوا مستقرند و چه در لایه محتوا با استارتاپ‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده پلتفرم که در پارک استقرار یافته‌اند، به پیش خواهد برد.

در این مراسم دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، گواهینامه خانه خلاق را به «حمیدرضا بحرینی» مدیر مرکز خانه خلاق و  نوآوری محتوای دیجیتال «نیتک» اهدا کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.