گروه برق دانشگاه ملایر برای کنترل خاموشی ها دست به کار شدند

رضا شیرده سه شنبه ۱۱ خرداد در جمع خبرنگاران، انرژی برق را به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در جهان دانست و اظهار کرد: امروزه بسیاری از زیرساخت های دنیا از جمله ارتباطات و آب به صنعت برق وابسته است. امسال به علت افزایش ناگهانی دمای هوا، افزایش مصرف توسط مشترکین، استخراج غیرقانونی رمز ارزهای دیجیتال، کاهش بارندگی ها و به دنبال آن کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی و نیز در مدار قرار گرفتن چاه های آب کشاورزی زودتر از موعد، توازن بین تولید برق و مصرف برهم خورد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم اعمال خاموشی ها، به علت بر هم خوردن این توزان، ممکن است شبکه برق کشور دچار آسیب شود، تصریح کرد: الزامات مدیریت مصرف بهترین راه برای مقابله با خاموشی ها و کنترل توزان بین تولید برق و مصرف است و این مدیریت مصرف شامل مصارف خانگی، مصارف صنعتی و کشاورزی می شود.

وی به ساعات ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴ به عنوان ساعات پیک مصرف برق اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری مشترکین و کاهش مصرف در ساعات پیک بار می توان توازن بین تولید و مصرف را حفظ و خاموشی ها را به حداقل رساند؛ به طور مثال صنعتگران در ساعات پیک بار، تولید را کاهش دهند و مشترکین مصارف خانگی در این ساعات از استفاده از وسایل برقی غیرضروری خودداری کنند.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه از هفته گذشته با همکاری مؤثر مردم، خاموشی ها کاهش یافته است، افزود: طبق عقد قراردادی با دانشگاه ملایر، از ظرفیت اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی برق این دانشگاه برای جلب مشارکت مشترکین و صرفه جویی در مصرف انرژی برق و مدیریت بار استفاده شده است.

شیردره به سرکشی و بررسی برق مصرفی ۱۵۵۰ مشترک در این طرح اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۳۵۵ مشترک مربوط به بخش صنعت، ۱۰۷۶ مشترک در بخش کشاورزی، ۹۴ مشترک مربوط به ادارات سطح شهرستان و چهار مشترک مربوط به جایگاه های CNG هستند.

وی ادامه داد: مطابق طرح جلب مشارکت مشترکین، این مشترکین اگر از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه مصرف برق را در ساعات پیک بار کاهش دهند یا از مولد برق اضطراری در این ساعات استفاده کنند، از مزایای بخشودگی بهای برق مصرفی بهره مند می شوند.

شیردره با بیان اینکه مصرف برق این ۱۵۵۰ مشترک با کمک دانشجویان و اساتید گروه برق دانشگاه ملایر به صورت روزانه بررسی می شود، گفت: برگزاری جلسات منظم کمیته مدیریت مصرف، استفاده از ظرفیت بسیج برای سرکشی از مشترکین اداری و صنعتی، تشکیل اکیپ های شبانه مدیریت مصرف برای پایش و کنترل مصرف برق ادارات، بازدید از شهرک های صنعتی شهرستان و جلب همکاری صنعتگران برای عبور از پیک بار و نیز برگزاری مانور عملیاتی و جهادی تعدیل روشنایی معابر از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق شهرستان ملایر برای کاهش و جلوگیری از خاموشی ها بوده است.

کشف ۲۲۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در ملایر

وی به برگزاری پنج مانور عملیاتی و جهادی برای جمع آوری برق های غیرمجاز و دستگاه های استخراج رمزارزهای دیجیتالی اشاره و مطرح کرد: در شهرستان ملایر هیچ فردی مجوز قانونی برای استخراج رمزارز دیجیتال ندارد پس استخراج این رمزارزها کاملاً غیرقانونی است و شرکت توزیع برق شهرستان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۲۴ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۱۰ محل با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی جمع آوری کرده است.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: در صورت همکاری مردم با شرکت توزیع برق و معرفی مکان وجود ماینرهای غیرمجاز، برابر ضوابط و مقررات اداری به آنان پاداش تعلق می گیرد.

وی به خاموشی معابر سطح شهر به صورت یک در میان به علد مدیریت مصرف بار اشاره کرد و گفت: راه اندازی میز خدمت در جهت پاسخگویی به سوالات مراجعان و اطلاع رسانی در مورد برنامه خاموشی های احتمالی از طریق سایت edch.ir از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق شهرستان بوده است.

شیردره در پایان به عضویت در سامانه جامع استانی ۱۲۱ با دادن شناسه قبض توسط مشترکین اشاره و تأکید کرد: مشترکین می توانند موارد احتمالی قطعی یا حوادث برق را به این سامانه که در شهرستان ملایر ۶ اپراتور دارد، اطلاع دهند در ضمن برای تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی، تمامی مکالمات در این سامانه ضبط می شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.