نماینده اتحادیه اروپا: بازسازی غزه لغو محاصره را می طلبد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، تور وینسلند، هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه و اسفین کون فون بورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین امروز(سه شنبه) از طریق گذرگاه بیت حانون “ایرز” رژیم صهیونیستی وارد غزه شدند.

یک منبع فلسطینی اعلام کرد که ویسنلند به همراه ۴۰ شخصیت دیپلماتیک وارد غزه شد.

نماینده اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی در هنگام بازدید از برج ویران شده الجلاء در غزه گفت: این گام‌ها شرط اتحادیه اروپا برای بازسازی نیستند بلکه روند منطقی برای آغاز این روند است. ما معتقدیم که گروه‌های فلسطینی باید دولت وحدت ملی تشکیل دهند که وظیفه بازسازی و روند سیاسی را برعهده بگیرد. اتحادیه اروپا همواره خواهان برگزاری انتخابات دموکراتیک در فلسطین بوده است. ما خواهان دولت شفاف، صادق، دموکراتیک و منتخبی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی هستیم. بازسازی همچنین لغو محاصره غزه را می‌طلبد.

وی خواهان تثبیت آتش بس غزه شد و با ساکنان نوار غزه که خانواده خود را در جنگ از دست داده‌اند ابراز همدردی کرد. وی همچنین تلاش‌های مصر برای برقراری ثبات و امنیت را ستود.

وی به تلاش های سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای رساندن کمک‌های فوری به غزه اشاره کرد و گفت که این اتحادیه کمک مالی به ارزش ۳۴ میلیون یورو به نوار غزه به عنوان گام اول اختصاص داده است.

همچنین هیئت اتحادیه اروپا در فلسطین با شخصیت‌هایی از نهادهای جامعه مدنی دیدار خواهد کرد.

این سفر در سایه ادامه مذاکرات برای تثبیت آتش بس بین طرف فلسطینی و اسرائیلی با میانجیگری مصر صورت می‌گیرد.

۲۱ مه آتش بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین با میانجیگری مصر بعد از ۱۱ روز جنگ برقرار شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.