سودان، توافق پایگاه دریایی با روسیه را بازنگری می‌کند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری تاس، محمد عثمان الحسین، رئیس ستاد مشترک ارتش سودان در گفتگویی با شبکه تلویزیونی “نیل آبی” گفت: در حال حاضر، ما در حال گفتگو برای بررسی احتمالی این توافق هستیم تا مطمئن شویم که منافع و شرایط ما نیز در این توافق آمده است. برخی از شروط این توافق به طور قطع به ضرر سودان است.

وی ادامه داد: این توافق در دولت قبلی سودان امضا شد اما هرگز توسط پارلمان کشور به تصویب نرسید چون تایید یک معاهده بین المللی نیازمند این روند است. برخی از توافق ها هنوز به صورت حقوقی برای ما الزام‌آور نیستند و ما فرصت داریم تا اصلاحات و تغییراتی را برای این توافق که درباره همکاری نظامی با روسیه در دریای سرخ است ایجاد کنیم که به نفع ما هم تمام شود.

این ژنرال سودانی همچنین گفت، این توافق در صورتی اجرایی می‌شود که به صورت مشترک به نفع ما نیز باشد و برای منافع سودان ضرری به بار نیاورد.

وی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکای نظامی با آمریکا گفت: پیشتر سودان همکاری نظامی خود را به چین و روسیه محدود کرده بود اما حالا و پس از اینکه سودان از لیست کشورهای حامی مالی تروریست‌های بین المللی خارج شده، می‌توانیم با کشورهای غربی و آمریکا همکاری داشته باشیم.

وی ارتباط بین بررسی این توافق با روسیه و بهبود همکاری با واشنگتن را رد کرد.

در آوریل ۲۰۲۱، دولت خارطوم اعلام کرد که توافق همکاری نظامی با روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.