فیلیپین از بازنگری در توافق دفاعی با آمریکا خبر داد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از رویترز،. توافقنامه نیروهای بازدید کننده (VFA) ، که قوانینی را برای چرخش هزاران سرباز آمریکایی در داخل و خارج از فیلیپین برای تمرین‌های جنگی فراهم می‌کند در صورت تصمیم دوترته به فسخ آن، در ماه اوت پایان می‌یابد.

دوترته سال گذشته پس از محرومیت دریافت ویزای ایالات متحده ، در یک انتقاد خشمگینانه VFA را به طور یک جانبه لغو کرد ، اما دو بار فسخ آن را به حالت تعلیق درآورد تا به گفته مقامات فیلیپین دریچه‌ای برای توافق با شرایط بهتر فراهم شود.

خوزه مانوئل روموالدز، سفیر فیلیپین در واشنگتن در یک مصاحبه مجازی گفت: ما اطمینان داریم که دوترته شاهد پیشرفت‌ها و تغییرات چشمگیری در توافق خواهد بود.

روموالدز مشخص نکرد که چه بازنگری‌هایی انجام شده است ، اما گفت شرایطی که اکنون روی آنها توافق شده “قابل قبول” و “سودمند” هستند.

مانیل در گذشته در مورد موضوعاتی مانند عدم صلاحیت قضایی در مورد پرسنل آمریکایی که به جرم جنایات و آسیب رساندن به محیط زیست در حین تمرین‌ های دریایی متهم شده‌اند، ناراضی بود. روابط با ایالات متحده و مستعمره سابق آن با قدرت گرفتن دودرته در سال ۲۰۱۶  با محکومیت مکرر سیاست خارجی ایالات متحده از سوی او و پذیرش چین پیچیده‌تر شده است.

وی گفته است اگر ایالات متحده بخواهد VFA را حفظ کند ، باید هزینه بیشتری بپردازد. سفارت آمریکا در مانیل اعلام کرد ، فیلیپین بزرگترین دریافت کننده کمک نظامی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام است ، این کشور از سال ۲۰۱۵ حدود ۳۳ میلیارد پزو (۹۱۴ میلیون دلار استرالیا) دریافت کرده است.

روموالدز گفت فیلیپین انتظار دارد ۴۰ میلیون دلار آمریکا در سال مالی آینده از بودجه نظامی خارجی ایالات متحده برخوردار شود. روابط نزدیک و طولانی مدت میان نظامیان دو کشور باعث افزایش توانایی نیروهای فیلیپین شده است و در عین حال جایگاه مهمی در منطقه‌ای که قدرت و نفوذ چین در حال رشد است ، به ایالات متحده می‌بخشد.

روموالدز گفت: “برای سربازان ما بسیار مهم است که بتوانند با یک متحد مانند ایالات متحده کار کنند.” وی گفت: فیلیپین همچنین انتظار دارد بخشی از ۸۰ میلیون دوز واکسن کرونایی را دریافت کند که دولت بایدن گفته است برای مقابله با پاندمی جهانی توزیع می کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.