سرویس اطلاعات آمریکا آماده مقابله با هکرهای خارجی است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری NBC، این آمادگی در حالی انجام می شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال برنامه ریزی برای بررسی حملات سایبری باجگیری است که به منبع اصلی تخریب اقتصادی به عنوان یک تهدید امنیت ملی تبدیل شده است.

یکی از مقام‌های سابق دولت آمریکا با اشاره به دستور دولت بایدن گفت:‌ در حال حاضر آنها در وضعیت فوق العاده‌ای قرار دارند.

شبکه خبری NBC همچنین گزارش کرد، استفاده از ارتش برای انجام اقدامات علیه مجرمان یک اقدام جدید از سوی آمریکا نیست چون آژانس امنیت ملی آمریکا در تابستان ۲۰۱۹ نظارت بر گروه های هکری خارجی مجرم را آغاز کرد و اطلاعات آمریکا نیز این روش را به کار برده تا در صورت دستور از سوی رئیس جمهوری برای اقدام، وارد عمل شود.

از نقطه نظر حقوقی نیز چنین عملیاتی به نظر بحث برانگیز است و هرگونه حمله سایبری از سوی واشنگتن علیه اهدافی در روسیه احتمالا با تلافی روبرو می‌شود.

اخیرا، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن یک بررسی سریع استراتژیک را برای رسیدگی به چالش حملات هکری باجگیری انجام داده است. جدیدترین این حمله هکری هدف قرار دادن کارخانه تولید گوشت “JBS” در مه است که به بسته شدن تاسیسات آن در سراسر آمریکا منجر شد. آمریکا بر این باور است که چندین عضو از گروه‌های هکری در روسیه دست به این اقدام زده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.