کشته شدن یک نیروی پلیس در جریان تظاهرات سودان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه “السودانی”، هزاران سودانی دومین سالگرد لغو تحصن سال ۲۰۱۹ در نزدیکی پایگاه ارتش در خارطوم را که صدها کشته، زخمی و مفقودی داشت، برپا کرده و در شعارها و پلاکاردهای خود مجازات کسانی را که در آن حوادث دست داشتند، خواستار شدند.

به نوشته این روزنامه، یک پلیس نیز در جریان برقراری امنیت در محل تظاهرات و متفرق کردن تظاهرکنندگان در اثر اصابت تیر کشته شد.

گروه‌هایی از هزاران سودانی در تظاهرات‌هایی با عنوان “کاروان‌های عدالت” و تکرار شعارها و خواسته‌های انقلاب دسامبر به راه افتاده و در ادامه مقابل ساختمان دولت تجمع کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی حق شهدا و خون‌های ریخته شده، تحقق خواسته‌های انقلاب از جمله آزادی، صلح و عدالت و محاکمه مجرمان را خواستار شده و تاکید کردند، خون شهدا نباید در مقابل کرسی‌ها و پست‌ها فروخته شوند.

در مقابل نیروهای پلیس سودان برای کنترل اوضاع از گاز اشک‌آور علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند.

در تظاهرات سوم ژوئن ۲۰۱۹، صدها نفر با لباس نظامی به میدان تحصن در اطراف مقر فرماندهی ارتش در شهر خارطوم و برخی از استان‌ها یورش بردند که این اقدام صدها کشته، زخمی و مفقودی بر جای گذاشت.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان ۲۰ اکتبر سال گذشته دستور تشکیل یک کمیته ملی مستقل برای تحقیق درباره موارد نقض حقوق انجام شده در برجیدن تحصن سال ۲۰۱۹ را صادر کرد.

کمیته تحقیقات درباره این ماجرا نیز از سوی خانواده‌های شهدا که خواستار تشکیل یک کمیته بین‌المللی مستقل هستند، تحت فشارهای بسیاری قرار دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.