بنت: شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری متوقف نمی‌شود/ لازم باشد جنگ با غزه و لبنان را آغاز می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روسیا الیوم، نفتالی بنت رهبر حزب راستگرای یمینا و نخست وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به اینکه اگر لازم باشد، با عملیات نظامی به غزه یا لبنان حمله خواهد کرد گفت وی بعید می‌داند ائتلاف دولت اسرائیل با فهرست متحد عربی درباره غزه و لبنان محدودیت ایجاد کند.

وی به کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: اگر لازم باشد جنگ را آغاز می‌کنیم و در پایان این جنگ اگر همچنان ائتلافی وجود داشت که هیچ اگر نه به سمت انتخابات خواهیم رفت، همه چیز خوب است. “

بنت پیش بینی کرد که دولتش تحت فشار آمریکا بابت شهرک سازی در کرانه باختری قرار گیرد ، اما وی تأکید کرد که ساخت شهرک را متوقف نخواهد کرد.

وی گفت: درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان بر سر زمین نیست. فلسطینیان حضور ما در اینجا را به رسمیت نمی شناسند و این ظاهراً برای مدت طولانی ما را همراهی خواهد کرد. اعتقاد من در این زمینه این است که درگیری باید کاهش یابد. هر کجا که بتوانیم گذرگاه‌های بیشتری باز کنیم ، تجارت بیشتر، زندگی بهتر، صنعت بیشتر و ….هرچه بهتر باشد انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال رویارویی دولت آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران ، گفت: “جهت قطب نمای اسرائیل ابتدا امنیت آن است. امنیت اسرائیل از آنچه در دنیا برای ما می‌گویند مهمتر است. با این حال ، مشارکت با ایالات متحده ، از جمله با رئیس جمهور جو بایدن ، استراتژیک و اساسی است “.

یائیر لاپید، رهبر حزب یش آتید ، که مسئول تشکیل دولت است ، چهارشنبه گذشته اعلام کرد که در مورد یک ائتلاف دولتی به توافق رسیده است که به او امکان نخست وزیری چرخشی با بنت را می‌دهد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.