یونسی: نظام نباید بین آحاد ملت تفاوت قائل شود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حجت الاسلام علی یونسی در سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر بیان کرد: در این دولت تمام تلاشم کردم تا از حقوق همه ادیان و اقوام و مسلک‌های دینی دفاع کنم.

وی افزود: امام دو کار بزرگ کرد. پیروزی انقلاب و تاسیس جمهوری اسلامی از نظر محتوا و گرایش به خدای متعالی در تاریخ بشر بی نظیر است. امام این دو کار را با یک استراتژی انجام داد. امام موفق شد وحدت کلمه و توحید کلمه و انسجام ملی ایجاد کنند. امام توانست اعتماد همه اقوام و ادیان و احزاب و گرایش‌های کشور را به دست آوردند. اجتماع عمومی حول یک شخصیت در تاریخ  به ندرت اتفاق می افتد اما امام توانست این اتحاد و انسجام را ایجاد کند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: امام با این استراتژی انقلاب را به پیروزی رساندند و نظام مدنظرشان را هم تاسیس کردند. این استراتژی باید تا ابد برقرار باشد. علت تامه ایجاد کننده نظام جمهوری اسلامی باید همچنان برقرار باشد و همه ایرانیان بدون هر گونه تبعیضی باید مدنظر این نظام باشند. نظام و حکومت و دولت  نباید بین آحاد ملت تفاوت قائل شوند.

یونسی تصریح کرد: قانون اساسی، یادگار امام و روح نظام جمهوری اسلامی است. این قانون حقوق همه اقوام و ادیان و احاد مردم را به رسمیت شناخته است باید به درستی اجرا شود. تنها آیه ای که در قانون اساسی آمده آیه هشت سوره ممتحنه است. مخاطب اصلی این قانون مسلمانان است. می فرماید تنها کسانی از مشرکان که با شما سر جنگ دارد شما با آنان مشکل دارید اما ادیان آسمانی و مشرکانی که با شما سر جنگ ندارند باید براساس اخلاق و عدالت با آنان رفتار شود. این آیه مبنای انسجام ملی و اخلاق و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی است. امام با این آیه توانست اعتماد همه مردم ایران را از هر گرایش و دین و مسلک به دست آورد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی و نه حکومت اسلامی وظیفه دارد از حقوق هر ایرانی چه مسلمان و چه غیر مسلمان دفاع کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.