بازگشایی سفارت دانمارک در بغداد همزمان با سفر وزیر خارجه این کشور به عراق

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شفق نیوز، وزیر امور خارجه دانمارک صبح امروز یکشنبه برای یک سفر رسمی وارد بغداد شد.

وی در این سفر با فواد حسین همتای عراقی خود دیدار و کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار کرد.

فواد حسین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای دانمارکی خود گفت که این دیدار همزمان با بازگشایی سفارت دانمارک در بغداد است و افزود که این گام مهمی در راه گسترش روابط بین دانمارک و عراق است.

وی افزود: ما در مورد روابط اقتصادی بحث کردیم. دانمارک یک کشور صنعتی و کشاورزی است که شرکت‌های آن می‌توانند به بخش خصوصی و دولتی در عراق ، به ویژه در زمینه کشاورزی و صنایع کشاورزی کمک کنند.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت: ما از دانمارک به دلیل مشارکت در ائتلاف بین المللی و جنگ با داعش و تلاش‌های آن در ناتو تشکر می‌کنیم و در واقع کشورهای اتحاد ناتو نیروهای مسلح عراق را آموزش داده‌اند ، دولت دانمارک در مناطق ویران شده در جنگ علیه داعش بازسازی کرده است.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز گفت: همکاری عراق و دانمارک شاهد پیشرفت چشمگیری است و ما توانستیم علاوه بر مشارکت در مأموریت ناتو، سفارت خود را در بغداد نیز بازگشایی کنیم.

وی افزود: ما متعهد به حمایت از عراق در جنگ با داعش هستیم و این برای امنیت همه ما مهم است.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اخیرا در بیانیه کوتاهی گفت که وزیر خارجه دانمارک با برهم صالح، رئیس جمهور ، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر ، و فواد حسین، همتای عراقی خود دیدار خواهد کرد.

یک منبع آگاه دیپلماتیک روز شنبه به خبرگزاری شفق نیوز گفته بود که وزیر امور خارجه دانمارک امروز به عراق سفر می‌کند تا روابط دوجانبه دو کشور را با مقامات ارشد گفتگو کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.