مصر برای گروه‌های فلسطینی دعوتنامه فرستاد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری “معا” فلسطین، محمد البریم، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اظهار کرد: کمی قبل دعوت‌نامه‌ای رسمی از طرف مصر برای شرکت در گفتگوی فلسطینی در قاهره که شنبه آتی ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد، دریافت کردیم.

البریم گفت: کمیته‌های مقاومت با یک هیات رسمی به ریاست “ایمن الششنیه”، دبیرکل کمیته‌های مقاومت در فلسطین شرکت خواهند کرد.

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین افزود: هیات کمیته‌های مقاومت در دیدار گروه‌های فلسطینی در قاهره رویکرد این کمیته‌ها را درباره تمامی موضوعاتی که برای مردم فلسطین اهمیت دارند، مطرح خواهد کرد.

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر و بدون هیچ تاخیر و معطلی مدنظر است، برقراری آشتی ملی و پایان دادن به اختلافات، ایجاد وحدت ملی واقعی بر اساس مشارکت سیاسی و پایبندی به یک برنامه ملی یکپارچه و مقاوم است که درگیری و مقاومت در برابر اشغالگر را تا زمان آزادی و رهایی از اشغال مدیریت کند.

همزمان خبرگزاری سما گزارش داد مقامات مصری به حماس اطلاع دادند که عباس در گفتگوها حضور خواهد داشت

به گفته منابعی در حماس، این جنبش خواهان آن است که اولین گام ها برای آشتی داخلی برگزاری انتخابات “شورای ملی فلسطین” در داخل و خارج از طریق یک مکانیسم مشخص باشد.

طبق اعلام سما، یحیی سنوار، رهبرحماس که انتظار می‌رود در هیئت این جنبش در قاهره باشد ، تأکید کرده که جلسات مذاکرات ملی پس از جنگ غزه مانند گذشته نخواهد بود. اشاره وی به اقدام عباس در تحمیل برگزاری انتخابات به صورت متوالی نه همزمان بود.

در حال حاضر برخی گروه‌ها از جمله “حماس” و “جهاد اسلامی” بر برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری اصرار دارند و هرگونه بحث در مورد آشتی را بدون این شرط و حتی به سرعت رد می‌کنند. این دو جنبش همچنین از تشکیل دولت وحدت مطابق با دیدگاه عباس که مبتنی بر رعایت شرایط چهار جانبه است ، امتناع می ورزند.

برنامه دیدارها

درخصوص ترتیب جلسات، منابع گفتند که اولین جلسه بین حماس و فتح برای غلبه بر موانع در مسیر تکمیل گفتگوها برگزار می‌شود.

سپس ممکن است جلسه‌ای بین عباس و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در حضور عباس کامل ، رئیس سازمان اطلاعات مصر برگزار شود.

این جلسات به مدت دو روز طول می‌کشد تا توافق در مورد نقشه راه در برهه زمانی کوتاه حاصل شود.

همچنین حماس آزادی فوری زندانیان سیاسی از زندان و توقف اقدامات امنیتی علیه فعالان کرانه باختری را به منزله اقدامی برای اثبات حسن نیت تشکیلات خودگردان جهت تکمیل گفتگوها خواستار است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.