وزیر خارجه پیشین قطر درباره یکپارچگی مجدد شورای همکاری ابراز امیدواری کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از الخلیج آنلاین، حمد بن جاسم، وزیر خارجه و نخست وزیر سابق قطر با انتشار چند پیام در توییتر به مناسبت سالروز محاصره کشورش توسط اعضای دیگر شورای همکاری خلیج فارس نوشت: محاصره به پایان رسید و وارد سال پنجم نشد اما اکنون این سوال مطرح است که آیا شورای همکاری به روال گذشته بازگشته است؟ و یا به آنچه امید داشتیم تبدیل شده است؟

وی گفت: من نسبت به سطح بالای نفرت در منطقه و به بازی گرفتن عواطف و احساسات مردم ناراحت هستم.

بن جاسم ادامه داد: امیدوارم که شورای همکاری بار دیگر یکپارچگی خود را بازیابد و همچنین امیدوارم که ما این یکپارچگی و همبستگی را برای همیشه از دست نداده باشیم.

این مقام سابق قطری همچنین تاکید کرد: ما همچنین امیدواریم که رهبران شورای همکاری اوضاع کنونی و آینده ملت‌هایشان را بررسی کنند و از تجربه‌های تلخ گذشته درس بگیرند و تصمیمات تاریخی را در راستای خواسته و مطالبه ملت‌هایشان اتخاذ کنند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در پنج ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. این بحران با تلاش‌های کویت در چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس پایان یافت و کشورهای مذکور اقدامات محاصره کننده قطر را لغو کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.