شکایت‌های فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌الملل

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین گفت: سه شکایت بین‌المللی مهم در دیوان کیفری بین‌المللی تنظیم شده است؛ یکی در ارتباط با زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، دیگری تخاصم سال ۲۰۱۴ علیه غزه است که فایلی از حمله اخیر هم به آن ضمیمه شد و مورد دیگر، شهرک‌های غیرقانونی یهودی در اراضی مصادره شده و انتقال شهرک‌نشین‌ها به آنجاست.

به گفته او، رژیم صهیونیستی برای به چالش کشیدن عضویت فلسطین در این دادگاه تلاش کرد اما ناکام ماند. صهیونیست‌ها همچنین صلاحیت تشکیلات فلسطین روی اراضی اشغالی در جنگ ۱۹۶۷ را رد کردند اما این دادگاه، حقوق قانونی فلسطینیان در آن اراضی را که شامل کرانه باختری، قدس و غزه می‌شود، تایید کرده است.

نخست‌وزیر فلسطین همچنین گفت، برخی طرف‌ها برای کاهش سرعت این فرایند تلاش می‌کنند اما مقام‌های فلسطینی هر آنچه در توان دارند برای پیشبرد این تحقیقات انجام می‌دهند. به گفته او، انگیزه بیشتر زمانی ایجاد شد که یک دیده‌بان حقوق بشر بین‌المللی (دیده‌بان حقوق بشر)، رژیم صهیونیستی را به نژادپرستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه، قدس و خود سرزمین‌های اشغالی متهم کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.