مراکش مصوبه شورای اروپا درباره بحران مهاجرتی با اسپانیا را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از آناتولی، پارلمان اروپا روز پنجشنبه با ۳۹۷ رای موافق ، ۸۵ رای مخالف و ۱۹۶ رای ممتنع قطعنامه‌ای را که “استفاده مراکش از کودکان زیر سن قانونی (بدون همراه) در بحران مهاجرت به شهر سئوتا” را محکوم می‌کند، رأی داد.

طبق تصمیم پارلمان اروپا، مراکش از افراد زیر سن قانونی به عنوان ابزاری برای “فشار سیاسی” بر اسپانیا استفاده می‌کند.

در همین راستا پارلمان مراکش در بیانیه‌ای پس از نشست اضطراری در آخرین ساعات روز پنجشنبه این اقدام را محکوم کرد.

مراکش تصمیم اروپا را “مانوری برای منحرف کردن توجه‌ها از بحران سیاسی بین مراکش و اسپانیا” دانست و اعلام کرد این تصمیم تلاشی ناموفق برای اروپایی کردن بحران دوجانبه (بین مراکش و اسپانیا) است.”

پارلمان مراکش  نسبت به استفاده اسپانیا از پارلمان اروپا به عنوان ابزار و اهرم فشار ابراز تأسف کرد.

مسئولان مراکشی در پی تشدید تنش میان مراکش و اسپانیا پس از سفر درمانی رهبر جبهه پولیساریو با نام جعلی به اسپانیا، روزهای ۱۷ و ۱۸ ماه مه گذشته نگهبانی و حراست از مرزها با بخش سبته (تحت حاکمیت اسپانیا) را رها کرده و به ۱۰ هزار مراکشی اجازه ورود به این شهر کوچک را دادند. افراد کم سن و سال مراکشی نیز توانستند وارد سبته شوند. هرچند که بیش از نیمی از آنها بازگشتند اما بیش از هزار تن در این بخش اسپانیایی با وجود شرایط دشوار به سر می‌برند.

اوایل ماه ژوئن، محمد ششم، پادشاه مراکش در پی انتقادهای شدید از جانب اروپا و در اقدامی پیشدستانه پیش از نشست شورای اروپا دستور “حل و فصل مسئله کودکان بی سرپرست” را که در کشورهای اروپایی ، به ویژه فرانسه و اسپانیا هستند صادر کرد که منجر به بازگشت ده‌ها کودک زیر سن قانونی به مراکش شد. طبق اعلام انجمن‌های غیردولتی مراکش ، تعداد کودکان مراکشی بدون همراه در اروپا ، به ویژه در اسپانیا و فرانسه، حدود ۲۰ هزار نفر است.

روابط بین رباط و مادرید در پی استقبال اسپانیا از ابراهیم غالی ، رهبر جبهه “پولیساریو” ، برای درمان ویروس کرونا با “هویت کاذب” و همچنین هجوم حدود ۸۰۰۰ مهاجر غیرقانونی بین ۱۷ تا ۲۰ مه ، از مراکش به شهر سئوتا که توسط اسپانیا اداره می‌شود، بحرانی شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.