چین رزمایش دریایی آمریکا و استرالیا را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده کورتیس ویلبور و ناوچه نیروی دریایی سلطنتی استرالیا در عملیات مشترک در طول یک هفته در دریای چین جنوبی رزمایش دریایی برگزار کردند که شامل تامین مجدد تجهیزات برای ناوها، عملیات فرود هلیکوپتر و رزمایش‌هایی با گلوله‌های واقعی می‌شد.

نیروی دریایی آمریکا همچنین اعلام کرد، ناوهای دو کشور با هدف پیشبرد و بهبود مهارت‌های ملوان‌ها در شرایط بحرانی و بر اساس قوانین بین‌المللی در این رزمایش شرکت داشتند.

در همین حال، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این رزمایش مشترک دریایی بین آمریکا و استرالیا گفت: دو کشور باید برای صلح و ثبات منطقه‌ای اقدام کنند به جای آنکه قدرت نمایی کنند.

آمریکا و همسایگان چین ادعای پکن را درباره مالکیت دریای چین جنوبی رد می‌کنند. استرالیا نیز در اقدامی به حضور رو به افزایش چین در دریای چین جنوبی واکنش نشان داده که بیشتر بابت ساخت و سازهای نظامی در جزایر موجود در دریای چین جنوبی است.

تایوان، فیلیپین، برونئی، مالزی و ویتنام مدعی مالکیت مناطق موجود در دریای چین جنوبی هستند.

در همین حال، چین نیز اعلام کرده که حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه جنوب شرق آسیا بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه است.

پکن با هدف کاهش نگرانی‌ها این هفته منطقه میزبان وزرای خارجی از ۱۰ کشور مجمع جنوب شرق آسیا بود و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به وزرای امور خارجه کشورهای آ.سه.آن اعلام کرد که پکن همچنان به تعهدش برای امضای آیین نامه متوقف شده درباره فعالیت‌ها در دریای چین جنوبی به منظور توقف درگیری‌های احتمالی در این منطقه پایبند است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.