خودسازی دختران، مقدم بر مسئولیت‌های اجتماعی است

زهرا علمی‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: هدف از خلقت این است که همه انسان‌ها مسیری را طی کنند که به خدا برسند و در راه رسیدن به خدا و عبودیت، هر کدام از آقایان و خانم‌ها بر اساس ظرفیت‌های وجودی، وظایفی بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: ظرفیت وجودی دختران این است که در درجه نخست، همسر و مادر خوبی باشند تا بتوانند در عرصه انسان‌سازی گام‌های موثری بردارند. متاسفانه امروزه شاهد هستیم به دلیل تبلیغات سوء، دختران و بانوان جایگاه اصلی خود را فراموش می‌کنند و از مسیر تربیت انسان‌ها فاصله می‌گیرند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا (س) زنجان با اشاره به اینکه ارزش‌ها در جامعه تغییر کرده و باید مراقب بود که به سمت ولنگاری نرود، تصریح کرد: دختران امروز برای داشتن جامعه متعالی، اول باید خودسازی را مورد توجه قرار دهند و با ازدواج بهنگام و عاقلانه، فرزندان صالح تربیت کنند و در مرحله بعدی با توجه به توانمندی‌ها و یا تقاضای جامعه، مسئولیت‌های اجتماعی را به عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه خداوند در عالم خلقت، بانوان را بسیار توانمند خلق کرده است، ادامه داد: این توانمندی و ویژگی‌های منحصر به فرد برای این است که بتوانند ستون محکمی برای بنیان خانواده باشند، به همین خاطر محوریت تربیت نسل‌های آینده به دست بانوان توانمند رقم خواهد خورد.

این کارشناس دینی تاکید کرد: لازمه الگوبرداری صحیح از حضرت معصومه (س) شناخت دقیق از رفتار، خصوصیات اخلاقی و سبک زندگی این بانوی نمونه اسلام است که این امر با مطالعه کتاب، حضور در کارگاه‌های آموزشی و استفاده از منابع موثق محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) از بُعد مشارکت سیاسی، حضور در اجتماع و ظلم‌ستیزی نیز الگوی بانوان است، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ همه تلاش خود را به کار گرفت تا مردم را از جهالت نجات دهد تا دشمن را به جای دوست نگیرند و حق و باطل را از هم تشخیص دهند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.