سازمان همکاری اسلامی: شورای اروپا به بحران مراکش-اسپانیا دامن نزند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پس از آنکه پارلمان اروپا در بیانیه خود مراکش را به استفاده از پرونده کودکان علیه اسپانیا متهم کرد، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی (شامل ۵۷ کشور) در بیانیه‌ای از این پارلمان خواست در بحران مراکش-اسپانیا نقش مثبتی ایفا کرده و از دامن زدن به آن اجتناب کند.

پارلمان اروپا پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مراکش را به استفاده از پرونده کودکان در بحران مهاجرت شهر سبته محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی از پارلمان اروپا خواست تلاش کند گفتگوی منطقی را به شکلی در اولویت قرار دهد که منافع دو طرف بحران از طریق این مذاکره دو جانبه و رعایت اصول همسایگی تضمین شود.

این سازمان ضمن اعلام حمایت کامل خود از مراکش تاکید کرد: رباط به سیاست‌های سازنده خود برای جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و قاچاق انسان پایبند است.

روابط مادرید و رباط پس از آن دچار بحران شد که اسپانیا در اواخر آوریل گذشته میزبان ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو بود.

در ادامه با مهاجرت حدود ۸۰۰۰ مهاجر غیرنظامی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مه گذشته به شهر سبته واقع در شمالی‌ترین نقطه مراکش که تحت حاکمیت اسپانیا است، بحران میان دو طرف شدیدتر شد.

در پی تنش‌ها میان دو کشور در شهر سبته، وزیر دفاع اسپانیا ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مراکش را به اخاذی از کشورش و سوءاستفاده از کودکان متهم کرد، اتهامی که از سوی رباط رد شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.