نتایج انتخابات الجزایر ظرف روزهای آتی اعلام ‌می‌شود/حزب”انجمن صلح” مدعی پیشتازی شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، محمد شرفی، رئیس هیات انتخابات الجزایر در تلویزیون این کشور اظهار کرد: نتایج انتخابات پارلمانی الجزایر که در آن کمتر از یک سوم واجدین شرایط شرکت کردند، ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

شرفی گفت: انتخابات در شرایط خوبی برگزار شد و رای‌دهندگان توانستند به راحتی در انتخابات شرکت کرده و مناسب‌ترین کاندیدا را برای خدمت به الجزایر انتخاب کردند.

برخی چهره‌های سیاسی الجزایر اعلام کردند، میزان استقبال از رای‌گیری ۳۰.۲ درصد بود که به عنوان پایین‌ترین سطح ثبت شده در انتخابات پارلمانی الجزایر قابل قبول بود.

حامیان جنبش اعتراضات مردمی الجزایر اعلام کردند: اعتراض نشان‌دهنده این است که حاکمیت فاقد مشروعیت است.

مسؤولان الجزایر هفته گذشته چند روزنامه‌نگار برجسته این کشور به نام‌های خالد درارنی،  احسان القاضی و کریم طابو را بازداشت کردند که روز شنبه آنها را آزاد کردند.

از سوی دیگر، عبد الرزاق مقری، رئیس جنبش “انجمن صلح” با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک مدعی شد که حزبش در بیشتر استان‌ها و در میان اقلیت‌ها در صدر نتایج قرار دارد.

مقری در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه همانند گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای تغییر نتایج انجام می‌شوند که پیامدهای بدی برای کشور و آینده روند سیاسی و انتخاباتی خواهند داشت، از عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر خواست از خواست مردم که در نتایج انتخابات پارلمانی منعکس شده، حمایت کند.

تبون پس از شرکت در رای‌گیری اظهار کرد: استقبال خوبی از این رای‌گیری شده و یک گروه کوچک نمی‌تواند ایده خود را به بقیه مردم تحمیل کند، به زودی تاریخ دیگری برای انتخابات استان‌ها و شهرداری‌ها اعلام خواهد شد.

در انتخابات پارلمانی الجزایر ۱۴۸۳ لیست شامل ۶۴۶ لیست حزبی و ۸۳۷ لیست از کاندیداهای مستقل شرکت کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.