دعوت وزیر خارجه عراق از کشورهای همسایه برای گفتگو در بغداد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری واع، دفتر اطلاع رسانی فواد حسین، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی در حاشیه مشارکت در نشست اتحادیه عرب در دوحه با سامح شکری، همتای مصری خود دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف راه‌های ارتقای روابط دوجانبه و تمایل دو طرف برای توسعه آن در همه زمینه ها بررسی کردند.

براساس این بیانیه، در این دیدار آخرین تحولات منطقه، لزوم تلاش برای حفظ امنیت و ثبات، تلاش برای حل مشکلات و بحران ها از طریق انجام گفتگو و عدم تنش بررسی و بر اهمیت تقویت رایزنی پیرامون برخی مسائل مهم مشترک منطقه‌ای تاکید شد.

وزیر خارجه عراق در این دیدار گفت، عراق دنبال تحکیم روابط با مصر است و” بر نقش سازنده آن در منطقه ایمان دارد.”

وی با بیان اینکه برگزاری نشستی سه جانبه میان مصر، عراق و اردن مهم است، خواستار برگزاری گفتگویی میان کشورهای همجوار در بغداد با هدف همگرایی دیدگاه ها، تقویت مکانیزم گفتگو و مذاکره پیرامون حل همه مسائل منطقه شد.

فواد حسین برای شرکت در نشست اتحادیه عرب که به درخواست قطر، رئیس دوره‌ای این اتحادیه برگزار می‌شود وارد دوحه شد و قرار است دیدارهای دوجانبه ای با مسوولان قطری و وزیران دیگر کشورهای غربی داشته باشد.

در این رابطه، وزارت خارجه عراق در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، فواد حسین برای حضور در دو نشست مشورتی و فوق العاده با اعضای اتحادیه عرب به دوحه سفر کرده است و آتش بس غزه در این نشست بررسی خواهد شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.