اظهار تأسف لژیونر هاکی از نبود زیرساخت چمن

بهداد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، اظهار کرد: در سه سال اخیر که عضو تیم پلیس گوجو ترکیه هستم هر سال در سوپر لیگ چمن و سالن قهرمان شده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز در بخش چمن با شش تساوی و یک برد عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و سهمیه حضور در جام باشگاه‌های اروپا را کسب کردیم.

بیرانوند اضافه کرد: اگر مشکل خاصی رخ ندهد، شهریور ماه جام باشگاه‌های اروپا آغاز می‌شود اما چون بحث کرونا وجود دارد، فعلاً تاریخ شروع قطعی نیست.

این ملی‌پوش هاکی گفت: برخلاف کشور خودمان که چمن استاندارد هاکی ندارد، ترکیه با اینکه حدود دو دهه فعالیت هاکی را آغاز کرده فقط ۸ چمن استاندارد رنگ آبی دارد که مخصوص المپیک است.

وی تصریح کرد: مسابقات بخش چمن در ترکیه هر سال بهار و تابستان در رده‌های سنی مختلف دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه هاکی چمنی رشته‌ای المپیکی است و در بازی‌های آسیایی نیز حضور دارد، اضافه کرد: اکثر کشورها روی قسمت چمن سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در ایران اصلاً به این بخش توجه نمی‌شود.

وی تأکید کرد: هاکی‌بازان ایرانی در بخش سالن که حرف اول آسیا را می‌زنیم و در جهان نیز از تیم‌های پر قدرت هستیم اما متأسفانه زیرساخت‌های چمن را نداریم و این در حالی است که پتانسیل موفقیت در هاکی چمنی را داریم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، تیم پلیس گوجو چهار بازیکن ایرانی به نام‌های رضا نوری‌زاده، ساسان حاتمی‌نژاد، یعقوب بهرامی و بهداد بیرانوند را در اختیار دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.