تنها یک اقتصاددان می‌تواند مشکل اقتصاد کشور را حل کند

محسن مهرعلیزاده در برنامه «ایران سرای من» ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای استان قزوین، که سه‌شنبه ۲۵ خرداد از سیمای مرکز قزوین پخش شد؛ اظهار کرد: عمری است برای ساخت ایران سرافراز تلاش کرده‌ام، امروز که کشور ما در آستانه سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد افراد متعدد سکان مدیریت کشور را به عهده گرفته‌اند و با فراز و نشیب‌های زیادی در طول تاریخ کشور را مدیریت کرده‌اند و ما از همه زحماتی که در این دوران کشیده شده تقدیر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران باید با تکیه بر تجربیات گذشته خود انتخابی را داشته باشند که راهی برای برون رفت از مشکلات کشور باشد. متأسفانه به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی و عملکرد نادرست مسئولان، میزان امید مردم نسبت به آینده کاهش پیدا کرده است اما مردم می‌توانند با انتخابشان خدمتگزاری را بر سر کار بیاورند که این خدمتگزار به تمام معنا در خدمت مردم باشد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن مسئولان از شعارهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، باعث شده است اعتماد مردم به نظام و مدیران اجرایی که سرمایه سنگینی در کشور محسوب می‌شود، آسیب ببیند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت دوازدهم تمام تلاش خود را در سه سال اول با همراهی کلیه ساز و کارها و نیز توجه ویژه رهبری بر روی مذاکرات و برداشتن موانع بین‌المللی کرد و با برجام توانست برای اولین بار برنامه هسته‌ای کشور را به عنوان یک حق مسلم و صلح آمیز در جهان مطرح کند.

این کاندیدا گفت: برجام قوی‌ترین معاهده بین‌المللی است که در آن حق غنی‌سازی ایران به ثبت رسیده است و خطر چندین تحریم بین‌المللی از سر ایران برداشته شد؛ اما بدعهدی آمریکا باعث شد تا برجام به نتیجه نرسد. زیرا آمریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرد و پس از پیروزی انقلاب هم ناامنی‌های گسترده در کشور رقم زد و پس از آن با حمایت از صدام حسین، جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد.

برجام می‌توانست راه‌های تبادلات خارجی را بگشاید اما…

مهرعلیزاده افزود: برجام می‌توانست راه‌های تبادلات خارجی را بگشاید اما آمریکا با بی‌اثر کردن برجام و تحریم‌های سخت، فشار بیشتری بر مردم ایران وارد کرد تا بتواند مردم را از نظام جمهوری اسلامی ناامید کند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند به جای رسیدگی به مشکلات معیشتی و همچنین افزایش شادی و نشاط مردم، دیدگاه‌های خود را تحمیل کرده و مردم را عصبانی کنند خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران این است که راه برون رفت از مشکلات را طراحی کرده و با همراهی مردم آن را به ثمر برسانند.

مهرعلیزاده بیان کرد: من به عنوان فردی که همواره به دور از فساد بوده‌ام و سال‌ها کار اجرایی کرده‌ام می‌خواهم با جلوگیری از فساد، یک زندگی شاد به مردم هدیه بدهم که در آن از مشکلات اقتصادی عبور می‌کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: رانت نمی‌گذارد راه تولید باز شود، مشکل امروز ما اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی است که به رانت و تلف شدن ۱۱ میلیارد دلار در کشور و افزایش قیمت گوشت و کالاهای اساسی منجر شد.

وی با اشاره به اینکه با قاطعیت و شجاعت باید با رویه‌های غلط مقابله کنیم، تأکید کرد: مشکل امروز کشور ما، اقتصاد است و این مشکل را تنها یک اقتصاددان می‌تواند حل می‌کند.

مهرعلیزاده در پایان خاطرنشان کرد: در «دولت زندگی» امید، افتخار، عزت و اعتبار، شادابی و زندگی شرافتمندانه را برای مردم رقم خواهیم زد؛ برای کم کردن میزان خط فقر یارانه‌ها باید حداقل پنج برابر افزایش پیدا کند و شرایط اشتغال و مسکن و زندگی بازنشستگان تغییر یابد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.