صادرکنندگان ارزآور برای کشور از پرداخت مالیات معاف هستند

مهراب جمالپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما بیشترین سهم واردات در چهارمحال و بختیاری را مربوط به ماشین‌آلات و قطعات موردنیاز واحدهای تولیدی عنوان و اظهار کرد: این واردات مربوط به صنایعی نظیر برفاب، ظریف مصور و … بوده است، این کالاها، ۷۰ درصد واردات استان را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: اگر واردات صورت نگیرد، مواد اولیه تامین نمی‌شود و در نتیجه در روند تولید اختلال ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، رتبه نخست پاسخگویی به سفارشات و رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان واردات و صادرات را به خود اختصاص داده و در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

جمالپور خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در صورت تشخیص می‌توانند، محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را به‌منظور جلوگیری از توقف خط تولید، از خارج از کشور وارد کنند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرکنندگان، حاکمان مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، گفت: اکثر صادرکنندگان معاف از پرداخت مالیات هستند، البته این موضوع به‌شرطی امکانپذیر است که ارز حاصل از صادرات آن‌ها به چرخه تولید کشور بازگردد.

وی درخصوص موضوع صادرات تصریح کرد: بسته تشویقی برگشت ارز حاصل از صادرات در نظر گرفته شده است، رقم برگشت ارز حاصل ار صادرات به سامانه نیما و دیگر سامانه‌ها در سال ۹۷، ۵۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۶۷ دلار، در سال ۹۸، ۹۷ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۰۳ دلار و در هشت ماهه نخست سال ۹۹، ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۳۹ دلار بوده است.

جمالپور تاکید کرد: به صادرکنندگان توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند، صادرکنندگانی که به کشورهای عراق و افغانستان صادرات داشته‌اند تا پایان خردادماه سال‌جاری می‌توانند در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده و نسبت به ثبت کوتاژهای صادراتی و تحویل پرینت حساب خود به کمیته ارزی سازمان صمت، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بازپرداخت بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از طریق شبکه بانکی انجام می‌شود، بیان کرد: افراد می‌توانند از طریق صندوق توسعه ملی حساب ذخیره ارزی، بدهی‌های خود را تسویه کنند، صادرکنندگان و واردکنندگان کالا در هشت‌ماهه نخست سال ۹۹، تا پایان شهریورماه سال‌جاری فرصت دارند نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

  

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.