اعزام تیم‌های سیار اخذ رای در مناطق عشایری قوچان

امین رضا مرآتی ظهر امروز در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای مصلی قبا شهرستان قوچان،در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شهرستان قوچان ۲۵۴ شعبه اخذ رأی دارد که با بررسی‌هایی که انجام دادیم تمام شعب اخذ رأی  مشغول به اخذ رأی هستند و ما مشکل خاصی در شعب اخذ رأی نداریم.

وی با بیان اینکه روند رای گیری تقریبا تمام شعب اخذ رأی در شهرستان قوچان راس ساعت ۷ صبح آغاز شده است،گفت: روند اخذ رای در تعداد انگشت شماری از شعب به دلیل نقص فنی با تاخیر نیم ساعته انجام شد ولی به صورت کلی از فرآیند برگزاری انتخابات و اخذ رأی راضی هستیم.

مرآتی تصریح کرد:خوشبختانه در قوچان همیشه ضریب مشارکت در همه مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی بالا بوده و خصوصا در بحث انتخابات ما مشارکت خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: امروز صبح هم ارزیابی های ما نشان می‌دهد که مشارکت خوب است ولی، قاعدتا در عصر امروز مشارکت خیلی افزایش پیدا خواهد کرد و نهایتا پیش بینی ما این است که شهرستان قوچان همچون انتخابات های گذشته مشارکت قابل قبول و بالایی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان قوچان با اشاره به حضور عشایر به عنوان بخشی از جمعیت این شهرستان گفت: ساکنین مناطق عشایری دارای پراکندگی بالا هستند و عمدتا در مناطق صعب العبور ساکن هستند اما با توجه به اینکه عشایر دلاور همیشه در همه صحنه ها حضور فعال داشته اند در بحث انتخابات برای تمام حوزه های عشایری در قالب صندوق  و یا شعبه سیار تیم هایی را اعزام کردیم تامردم خوبمان در بخش های عشایری بتوانند در انتخابات مشارکت داشته باشند.

مردم نگران اختلال در رای‌گیری الکترونیکی نباشند

همچنین علی آذری نائب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی،عنوان کرد: طبق ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی هیات نظارت تخلفات، تطمیع ها،  تقلبات، خرید و فروش ها قطعا نتیجه ی آن منتهی به برخورد قاطع با فرد متخلف یا مجرم خواهد بود، به گونه‌ای که صورت جلسات بازرسی انجام می‌شود و نتیجه به هیات نظارت اعلام می‌گردد.

وی با بیان اینکه افراد متخلف نمی‌توانند در موتور پیشران شوراها در بحث اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مفید واقع شوند، افزود:چون قبلا از باب پیشگیری اعلام شده بود که نامزدهای بزرگوار مواظب رفتار خود باشند، نیازی به تخلف یا خدایی نکرده ارتکاب جرم نیست و نیازی به بر خورد از ناحیه افرادی که بعنوان نظارت بر انتخابات مامور شدند، نخواهد بود چون ما می‌خواهیم بگوییم که شورا ها آمده اند تا توانمندی خود را نشان دهند و موتور پیشران و توسعه شهرستان باشند تا مردم هم از این وضعیت بیرون بیایند.

نائب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به رای گیری الکترونیکی انتخابات در برخی نقاط استان،عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های انجام شده با استانداری خراسان رضوی اخلال و یا مورد خاصی از نقایص گزارش نشده و پیشنهاد شده است تا اگر با چنین مواردی مواجه شدیم اخذ رأی بصورت دستی انجام خواهد شد تا این موضوع مردم را نگران و دغدغه مند نکند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.