معاون استاندار مرکزی: کمبود تعرفه نداریم/گزارشی از تخلف انتخاباتی واصل نشده است

بهروز اکرمی ۲۸ خرداد در نشست مطبوعاتی در خصوص آخرین اخبار مربوط به انتخابات در استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی یکی از استان های خوب در بحث تعرفه است. ۱۰ درصد بیشتر از تعداد افراد واجد شرایط، تعرفه از وزارت کشور تحویل گرفته ایم و هیچ نگرانی درخصوص کمبود اقلام و تعرفه ها نیست و تعرفه به اندازه کافی در اختیار شهرستان ها گذاشته شده است.

وی افزود: هیچ شهرستان و شعبه اخذ رای تا ساعت ۱۷ با کمبود تعرفه مواجه نشده است و پیش بینی لازم جهت تامین تعرفه انجام گرفته است.

اکرمی بیان کرد: برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و قرنطینه در منزل که آمار آنها موجود است نیز شعب سیار در نظر گرفته شده است که به بیمارستان ها و منازل جهت اخذ رای مراجعه می کنند.

وی در خصوص زمان شمارش آرا اظهار کرد: در استان سه انتخابات در حال برگزاری است، برابر دستورالعمل ها، مهمترین انتخابات، ریاست جمهوری است که به محض اعلام پایان زمان انتخابات از سوی وزارت کشور، شمارش آرای ریاست جمهوری آغاز می شود، پس از پایان شمارش آرای این انتخابات، شمارش آرای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان آغاز می شود و پس از اتمام شمارش آرای این انتخابات، شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی انجام می گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: تصور بر این است که شمارش آرا در شهرهای کوچک چند ساعت پس از پایان انتخابات و در باقی شهرها تا قبل از ظهر شنبه انجام و نتایج استخراج شده به وزارت کشور اعلام شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی زیادی بر روند انتخابات نظارت دارند و ستاد انتخابات استان نیز بازرسان ویژه ای در نظر گرفته است، افزود: تاکنون گزارشی از تخلفات تاثیرگذار مشاهده نشده است و امیدواریم مثل سال ۹۸، انتخابات سالم با مشارکت بالا داشته باشیم.

اکرمی افزود: ساختار انتخابات در کشور به شکلی است که امکان تخلفات در آن وجود ندارد و از طرفی مردم به حدی از بلوغ رسیده است که تلاش دارند در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی در خصوص تمدید زمان انتخابات گفت: برابر قانون اساسی باید انتخابات در یک روز برگزار شود، اما از آنجا که مصوبات ستاد کرونا به صورت مقطعی، فراتر از قانون است این اجازه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است که در صورت لزوم انتخابات تا ساعت ۲ بامداد ادامه یابد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.