رئیس جمهور تونس: با دزدها حرفی ندارم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در دیدار با اقلیت‌ تونسی ساکن ایتالیا اظهار کرد: آماده گفتگو بودم اما با چه کسی؟ حاضر نیستم با کسانی که منابع مردم را غارت کردند، گفتگو کنم، حالا درباره چه موضوعی می‌خواهند صحبت کنند؟ چرا مردم تونس به ویژه جوانان در این گفتگو شرکت نکنند؟ ما در سال ۲۰۲۱ هستیم نه در سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴.

قیس سعید در ادامه گفت: برخی از گفتگوی ملی و غیر ملی و اینکه “من هم برخی طرف‌ها را به ملی‌گرا نبودن متهم کردم” صحبت می‌کنند، ما اینها را شنیدیم و اهمیت ندادیم، من کسی را متهم نمی‌کنم و نمی خواهم به کسی این اتهام را بزنم چرا که من با خدا، خودم و مردم صادق هستم و با وجود موانع به تلاش ادامه خواهم داد و نمی‌توانم آنها را بیان کنم اما با وجود این موانع به تلاش ادامه خواهم داد.

رئیس جمهور تونس تاکید کرد: هرگز قبول نخواهم کرد در تاریکی قراردادهایی را امضا کنم، آنچه اهمیت دارد این است که امیدهای مردم محقق شوند و من برای تحقق آنها تلاش خواهم کرد و وارد هیچ معامله‌ای نخواهم شد.

او افزود: در مدت اخیر به دلیل اینکه نپذیرفتم وارد این قراردادها شوم، اتفاق‌های متعددی رخ دادند، گفتند مخالفت‌های سیاسی و سیاست این را می‌طلبد اما آنها در نهایت چه می‌خواهند و می‌خواهند به کجا برسند؟ می‌خواهند کشور را نابود کنند؟ نهادهای کشور از درون هدف قرار گرفتند.

طبق گزارش سایت تونسی “موزاییک”، اتحادیه مشاغل این کشور از قیس سعید خواست در گفتگوی ملی در این کشور شرکت کند.

کمال سعد، معاون دبیرکل اتحادیه کار تونس تاکید کرد: اتحادیه تصمیم گرفت طرح گفتگوی ملی را از رئیس جمهور پس بگیرد.

اتحادیه کل مشاغل تونس دسامبر گذشته طرحی را برای آغاز یک گفتگوی ملی با حضور تمامی طرف‌های ملی و سیاسی جهت رسیدن به راه‌حل‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای وضعیت موجود در تونس اعلام کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.