خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز دوم تیر

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما،  مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه، در واکنش به ادعای نماینده خرم آباد درباره تغییرات در متن نهایی قانون بودجه نسبت به مصوبه مجلس گفت: من متاسفم که پشت بلندگو می‌گویید که در صحن یک چیز تصویب شده و در متن یک چیز دیگر است. این ظلم به مجلس است و چون گفته شد من وظیفه داشتم از مجلس دفاع کنم که چنین چیزی وجود ندارد.

واکنش رییس مجلس، را در پی داشت که تأکید کرد: وظیفه هیأت رئیسه و رئیس مجلس روشنگری است. منتی بر سر ما ندارید. شما با رأی ما نمایندگان عضو هیأت رئیسه شدید. وظیفه تان این است که وقتی من نماینده سوالی دارم بدون حرف از بالا به پایین برای من روشنگری کنید. 

ناطقین مجلس

بدری:

نخعی:

شریعتی:

***

جزئیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی در ادامه جلسه علنی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

در جریان بررسی این طرح  نماینده مردم خرم‌آباد خطاب به قالیباف اظهار کرد: در یکی از پیشنهادات مربوط به این طرح گفتید که موضوع در صورت مذاکرات ثبت می‌شود متاسفانه مواردی بوده که به اعتماد هیات رئیسه آسیب زده است. در بودجه مواردی وجود داشته که متاسفانه بدون تصویب صحن ویرایش صورت گرفته و حتی صورت مساله عوض شده است و هیات رئیسه هم هیچ توضیحی در این خصوص نداده است.

در جریان بررسی های مربوط به این طرح،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای با تشکیل «» موافقت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

کوچکی نژاد: 

گودرزوند: 

نیکزاد:

وحیدی:

نیک‌بین:

***

علی خضریان از ارائه طرح در دوران زنگنه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

هم چنین طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی، طرح ایجاد وزرای منطقه ای و طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در جلسه علنی امروزشد.

در پایان علی کریمی فیروزجائی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.