خدمات‌دهی با 214 تخت عادی و ویژه در دوران همه‌گیری کووید19 در علوم پزشکی سمنان

دکتر نوید دانایی در جلسه کمیته مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که با حضور تیم واکنش سریع کووید19 اعزامی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر علی ابرازه، دکتر سید علیرضا ناجی و محسن فرهادی اعضای کمیته کشوری واکنش سریع مقابله با اپیدمی کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا ویروس، واکسیناسیون و روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گفت: از زحمات و ایثارگری های مدافعان سلامت که جهادگونه بیش از 16 ماه برای خدمت به مردم و بیماران مبتلا به کرونا ویروس تلاش می کنند، قدردانی ویژه دارم.

دکتر دانائی با اشاره به روند بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه ادامه داد: ما در شهرستان‌های تابعه، سه موج در خصوص شیوع این ویروس در استان تجربه کردیم و پیک سوم کشور برابر با پیک دوم استان در ماه های مهر، آبان و آذر بود.

وی گفت: بخش‌های کرونا در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از نظر مکان و فیزیک مجزا از سایر بخش های بیمارستان‌ها بود و در کل تعداد 157 تخت عادی و 57 تخت ویژه برای این بخش‌ها در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی روند ابتلا به این بیماری و بستری مبتلایان کاهش یافته که نشان دهنده روند مطلوب اجرای این طرح در مناطق تابعه دانشگاه بوده است.

دکتر دانائی یادآور شد: تیم دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهمن ماه سال 98 اقدامات مقابله‌ای و مدیریتی در خصوص این ویروس را شروع کرده بود و تجهیزات بیمارستانی و همچنین تجهیزات حفاظت فردی تهیه و تجهیز شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی این دانشگاه به فاصله 20 روز پس از شیوع این ویروس در سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز دو آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی در شهر سمنان داریم که حاصل تلاش معاونت‌های توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی، تحقیقات و فناوری و بهداشت است.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه، بیان کرد: همکارانم در حوزه درمان بسیار منسجم همراه با اطلاعات روز دنیا در راستای درمان بیماران مبتلا به این ویروس اقدام کردند و همچنین کارکنان حوزه بهداشت با اقداماتی همچون اطلاع رسانی، شناسایی، غربالگری و پیگیری موارد مبتلا خوش درخشیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان همچنین با اشاره به آخرین آمار مبتلایان در شهرستان های تحت‌پوشش این دانشگاه از بستری شدن پنج بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

دکتر نوید دانائی اضافه کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 28 هزار و 85 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته و از اول لغایت دوم تیر ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6 هزار و 641 نفر رسیده است و 21 هزار و 444 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 5758 نفر رسید.

همچنین دکتر علی ابرازه مشاور وزیر و نماینده مقام عالی وزارت بهداشت نیز ضمن قدردانی از خدمات حوزه سلامت استان سمنان پیرامون مدیریت بیماری کرونا ویروس، از روند خدمات وحوزه سلامت و مقابله با کووید19 در علوم پزشکی سمنان ابراز  رضایت کرد و گفت: خوشبختانه با جدیت مدیران و تلاش بی‌وقفه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گام‌های موثر در مدیریت و کنترل این بیماری صورت گرفته است.


پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.