دادگاه برزیل، دولت بولسونارو را به دلیل اظهارات جنسیت زده جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادخواست مطرح شده درباره اظهارات نادرست از سوی ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل علیه خبرنگاران که مواردی از آن ماهیت جنسیتی دارند و همچنین از سوی وزرای اقتصاد و حقوق بشر، خانواده و زنان است.

این حکم از سوی قاضی فدرال برزیل که هنوز جای تجدیدنظر نظر دارد، دولت را به پرداخت جریمه نقدی بابت آسیب‌های اخلاقی به جنبش‌های زنان به ارزش پنج میلیون رئاس (یک میلیون دلار) و همچنین اختصاص دو برابر این مبلغ برای پیشبرد و ترغیب کمپین‌های آگاهی عمومی علیه خشونت‌های خانگی و آزار و اذیت جنسی محکوم کرده است.

این تصمیم از سوی قاضی “آنا لوسیا پتری” در پی دادخواست مطرح شده در اوت گذشته میلادی از سوی وزارت امور عمومی اتخاذ شده است. این حکم مشخص می‌کند که چنین اظهاراتی با ماهیت تبعیض آمیز در ارتباط با زنان پیامدهای منفی برای تمامی جامعه برزیل و خسارات اخلاقی و روحی در ابعاد بزرگتری در پی دارد.

در فهرست دادخواست اظهارات مطرح شده از سوی “پائولو گودس”، وزیر اقتصاد، “دامارس آلوس”، وزیر حقوق بشر، خانواده و زنان، همچنین سایر مقام های دولت برزیل و بولسونارو آمده است.

یکسری از گفته‌های جنسیت زده و بی پروای بولسونارو و وزرایش که در دادخواست آمده مربوط به موارد زیر می‌شود:

بولسونارو در آوریل ۲۰۱۷ در جمعی در سائوپائولو گفته بود: من پنج فرزند دارم اما آخری را ضعیف عمل کردم و دختر شد!

وی در گفتگو با ماریا دو رزاریو، عضو کنگره در مجلس و در ۲۰۱۴ گفته بود:‌ من به تو تجاوز نمی‌کنم چون مستحقش نیستی!

رزاریو بعدا گفته بود که گفته‌های بولسونارو ترغیب کننده و تشویق کننده تهاجم جنسی است. در پی این اظهارنظر، بولسونارو در گفتگویی با یک روزنامه گفته بود، رزاریو اصلا ارزش تجاوز ندارد؛ او خیلی زشت است!

ششم ژوئیه ۲۰۱۶، رئیس جمهوری برزیل حین صحبت در مورد روند تعیین مرزهای زمین‌های بومیان و جنگل زدایی در آمازون، گفته بود که کشورش “یک باکره است که هر فرد منحرفی آن را می‌خواهد.”

بولسونارو پیشتر همچنین به تحریک نفرت علیه دگرباشان جنسی متهم شده پس از آنکه اعلام کرده بود این کشور آمریکای جنوبی نباید به “بهشت توریسم همجنس گرایان بدل شود.”

اوایل سال جاری میلادی هم دادگاهی در برزیل رئیس جمهوری را ملزم کرد تا بابت اظهارات نامناسبش علیه یک زن خبرنگار به وی غرامت پرداخت کند.

در مورد پرونده “دامارس آلوس”، یک کشیش کلیسای اوانجلیکن که وزیر حقوق بشر، خانواده و زنان است، یکی از اظهاراتش از سوی دادگاه “تبعیض آمیز” شناخته شد.

درباره وزیر اقتصاد نیز، وی بریجیت ماکرون، همسر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را “واقعا زشت” توصیف کرده بود.

در پی اظهار نظرهای بدون تعارف رئیس جمهور برزیل که باعث تنش بین فرانسه و برزیل شد، پائولو گودس، وزیر اقتصاد برزیل گفته بود: بولسونارو این را گفت و این درست است. آن زن واقعا زشت است!

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.