اولتیماتوم شورای ریاستی لیبی به نخست‌وزیر برای معرفی وزیر دفاع

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شورای ریاستی لیبی در بیانیه‌ای خطاب به عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی از او خواست جهت رایزنی درباره موضوع تعیین وزیر دفاع در نشستی که یکشنبه آتی در دفتر فرمانده عالی ارتش لیبی برگزار خواهد شد، شرکت کند.

شورای ریاستی لیبی در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: در صورتی که الدبیبه در نشست حضور نیابد، شورا خود در این مورد تصمیم خواهد گرفت و گزینه انتخابی را جهت رای‌گیری به پارلمان معرفی خواهد کرد.

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی پیشتر دلیل تاخیر در معرفی وزرای دفاع و امور خارجه کابینه خود را برخی فشارهای بین‌المللی اعلام کرده بود.

او در جریان بحث‌ها و گفتگوها با نمایندگان پارلمان در جلسه اعطای رای اعتماد به کابینه‌اش اظهار کرد: آنچه باعث خالی ماندن وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه شده، نبود توافق داخلی درباره یک فرد معین است و صراحتا می‌گویم برخی فشارهای بین‌المللی در این رابطه وجود دارند.

الدبیبه در جریان رایزنی‌های فوریه گذشته سازمان ملل در ژنو به عنوان نخست وزیر کابینه موقت لیبی و جهت نظارت بر فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات پایان سال جاری در لیبی انتخاب شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.