انتقاد پولیساریو از کارشکنی مراکش در تعیین میانجی سازمان ملل برای پرونده صحرای غربی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه القدس العربی، محمد سیدی عمار، نماینده جبهه پولیساریو در سازمان ملل در سخنانی از مخالفت دولت مراکش با تعیین استفان دی‌میستورا برای میانجیگری در پرونده صحرای غربی انتقاد کرد.

وی گفت: دولت مراکش با مخالفت با گزینه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای میانجیگری در پرونده صحرای غربی و تعیین دی میستورا به عنوان نماینده شخصی خود در منطقه صحرا، به ایجاد بن‌بست در روند حل و فصل سیاسی منازعه در این منطقه ادامه می‌دهد.

سیدی عمار ادامه داد: مخالفت مراکش با دی‌میستورا؛ گواهی بر عدم وجود اراده سیاسی در دولت مراکش برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز در صحرای غربی است.

وی افزود: هدف دولت مراکش؛ تداوم وضعیت بن‌بست در پرونده صحرای غربی و تلاش برای تحمیل و انتخاب یک فرستاده شخصی متناسب با خواسته خود است.

دبیرکل سازمان ملل، استفان دی‌میستورا فرستاده سابق این سازمان به سوریه را اوایل اردیبهشت به عنوان میانجی جدید در پرونده صحرای غربی به طرف‌های درگیر پیشنهاد کرد.

از زمانی که “هورست کوهلر” در اوریل ۲۰۱۹ به دلایل پزشکی استعفا داد هنوز سازمان ملل نتوانسته فرستاده‌ای را برای صحرای غربی تعیین کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.