سبک زندگی غربی، جوامع بشری را در پرتگاه سقوط قرار می‌دهد

حجت‌الاسلام” ناصر حسنی” یکشنبه در گفت‌و گو با خبرگزاری تاریخ ما، افزود: سبک زندگی غربی بر اساس تفکرات مادی گرایانه و لذت بری ظاهری و حداکثری استوار شده که البته در تحقق همین اهداف دنیایی خود نیز ناکام مانده است.

وی بیان کرد: در مفاهیم سبک زندگی غربی، پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی تا حد زیادی زیر پا گذاشته شده و بی‌بند و باری، ابتذال جنسی و تجاوز به حقوق انسانی دیگران در بسیاری موارد بدون اشکال بر شمرده شده است.

حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه سبک زندگی غربی با دور کردن انسان‌ها از منبع آرامش هستی یعنی خداوند متعال، آسیب‌های روحی و روانی عمیق و گسترده‌ای در میان انسان‌ها ایجاد می‌کند، اظهار کرد: نتیجه تقلید کورکورانه از مبانی غیر الهی سبک زندگی غربی، آسیب‌های جبران‌ناپذیری همچون پوچ‌گرایی، افسردگی‌های عمیق، قتل، خود کشی و خروج از دایره سالم اجتماع است.

وی تصریح کرد: در حقیقت وقتی روح ایمان و فطرت الهی بشر با ابزاری مانند قرص‌های روان‌گردان، ابتذال بی‌رویه جنسی، اعتقادات خرافاتی، قدرت‌طلبی و جاه‌طلبی بی‌حد تخریب می‌شود، انسان به موجودی خطرناک و غیر قابل اعتماد تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: وقتی کانون خانواده به عنوان بنیان‌های تشکیل دهنده اجتماع، قربانی تفکرات لذت محور و غیر مسئولانه شود، زوال شدید فرهنگی و رشد ظلم و جنایت یک امر طبیعی در جامعه محسوب می‌شود.

وی ارتکاب به جرائم مختلف غیرانسانیَ، بی‌هویتی، رکود شخصیتی و حقارت درونی را از علائم روی آوردن به سبک زندگی غربی دانست و تأکید کرد: مهمترین عامل فراگیری آرامش، امنیت، سلامت و کمال روح بشر اتصال به منبع وحی یعنی خداوند متعال است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.