طرح‌های سرمایه‌گذاری‌ کشاورزی در سیستان و بلوچستان حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما احمدعلی موهبتی ۱۳ تیرماه از مجتمع گلخانه‌ای سیادک زاهدان با هدف بررسی تامین منابع آب و رفع مشکلات این مجتمع و همچنین ایستگاه پساب شهر  بازدید کرد و پس از آن در نشست با جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه به بررسی مشکلات مربوط به طرح‌های سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان و اجرای خط انتقال تصفیه‌خانه پساب زاهدان به شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه‌ای سیادک پرداخت.

وی در این نشست اظهار داشت: مصر هستیم شرایط کشاورزی سیستان و بلوچستان را تغییر دهیم لذا حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه‌های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی یا حجم سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند که نقاط مورد نظر برای اینکار توسط استان به آنها پیشنهاد شده و در این راستا اراضی که دارای تخصیص آب است به این طرح ها واگذار می شود.

وی بر اهتمام لازم برای واگذاری و جانمایی ۳۰ حلقه چاه برای تامین آب مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی استعداد های این بخش را شکوفا و به تنهایی استان را متحول می‌کند که اشتغال پایدار برای افراد جویای کار را بدنبال دارد.

موهبتی با بیان اینکه مجتمع گلخانه ای سیادک زاهدان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار بنا شده است گفت: بر اساس بازدید امروز باید آب مورد نیاز این مجتمع از محل تصفیه خانه پساب شهر زاهدان تامین شود.

وی اجرای خط انتقال از تصفیه خانه پساب زاهدان تا شهرک صنعتی و این مجتمع گلخانه‌ای را خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تصفیه خانه پساب زاهدان ظرفیت مناسبی برای تامین آب مورد نیاز طرح ها و صنایع کم آب بر است افزود: با تکمیل خط انتقال پساب تصفیه شده این تصفیه خانه، شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه محیا می شود.

وی همچنین در این بازدید به ضرورت احداث کمربند سبز شرقی شهر زاهدان توسط منابع طبیعی و شهرداری زاهدان و همچنین پیشگیری از تصرفات غیرقانونی در این منطقه تاکید کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.