پیشنهاد مجدد انصارالله برای تبادل کامل اسرا با دولت مستعفی یمن

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از اسپوتنیک، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته تبادل اسرای انصارالله یمن، پس از دیدار با پیتر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در صنعا در توییتی نوشت: در طول جلسه ما آمادگی خود را برای انجام یک فرایند مبادله که شامل همه زندانیان باشد. اعلام کردیم.

وی افزود: ما به رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی توضیح کاملی در مورد اقدامات ناقض حقوق بشر نیروهای ائتلاف عربی و دولت مستغفی یمن در حق اسرا دادیم و از او خواستیم که برای بازدید از همه زندان‌ها ، دیدن شرایط زندانیان و سرنوشت ناپدید شدگان به طور جدی اقدام کند.

در تاریخ ۵ مه، محمد علی الحوثی، از رهبران ارشد انصارالله درخواست مشابهی را از ائتلاف عربی و دولت یمن برای تبادل اسرا به مناسبت عید سعید فطر ارائه کرد.

در تاریخ ۲۱ فوریه، سازمان ملل از شکست دور مذاکرات دولت مستعفی یمن و انصارالله در پایتخت اردن برای دستیابی به توافق جهت اجرای بخش دوم توافق نامه امان خبر داد.

بخش دوم توافق نامه امان شامل آزادی ۳۰۰ زندانی از دو طرف ، شامل ۲۰۰ زندانی از انصارالله” در ازای آزادی ۱۰۰ زندانی دولت توسط این گروه علاوه بر سرلشکر ناصر منصور هادی (برادر رئیس جمهور مستعفی یمن) بود که به همراه محمود الصباحیحی وزیر دفاع پیشین در مارس ۲۰۱۵ در استان لحیج در جنوب یمن دستگیر شد.

در شانزدهم اکتبر ، کمیته صلیب سرخ بین المللی از مبادله ۱۰۵۶ اسیر بین دولت مستفی یمن و انصارالله ، از جمله ۱۵ سعودی و ۴ سودانی از نیروهای ائتلاف عربی، به عنوان بخشی از توافق نامه سوئیس منعقد شد دو حزب اواخر سپتامبر گذشته خبر داد.

در دسامبر ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از مکانیزم فعال سازی توافق نامه تبادل اسرا ، به عنوان بخشی از دور مذاکرات صلح در استکهلم ، دولت یمن و گروه انصارالله لیستی از حدود ۱۵۰۰۰ زندانی از هر دو طرف را رد و بدل کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.