آشنایی با سلاح‌های مستقر در مدرن‌ترین پایگاه نظامی مصر در مدیترانه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فرمانده نیروی دریایی مصر اعلام کرد که پایگاه تازه تاسیس شده “۳ ژوئیه” در دریای مدیترانه مجهز به دو ناوچه “فریم برجامینی”، یک ناوچه “گویند” ساخت مصر، زیردریایی ۲۰۹، ۱۰ قایق بادی برد بلند، ۴ قایق ترافیک ساحلی (۲۸ متری)، ۲۸ قایق از نوع “رِب” جنگی است.

وی اشاره کرد که استفاده از این سلاح‌ها در چارچوب فعالیت‌های مانور استراتژیک تاکتیکی نیروهای مسلح مصر موسوم به “قادر ۲۰۲۱” مشاهده خواهد شد.

طبق این گزارش، پس از تحقیق، مشخص شد که سلاح جنگی “رب” در انگلیسی “RIB”، به معنای یک قایق بادی سفت و محکم است. این سلاح جنگی یک قایق سبک وزن اما با کارایی بالا، ظرفیت بالا و غیر قابل غرق است. پایه بدنه آن متصل به لوله‌های جانبی هوا که با فشار هوا زیاد فشار داده می‌شود تا استحکام انعطاف پذیری به طرفین قایق داده شود.

در این گزارش آمده است: این قایق‌ها توسط نیروهای ویژه برای انجام مأموریت‌های سریع و همچنین نقش گشت زنی، انتقال نیروها بین کشتی‌ها یا ساحل و قایق‌های نجات استفاده می‌شود.

حداکثر سرعت این قایق به وزن، قدرت، طول، مشخصات و شرایط دریا بستگی دارد. این قایق با داشتن شش مسافر به احتمال بسیار زیاد به سرعت ۳۰ گره در ثانیه (یکای سرعت) می‌رسد.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر شنبه اعلام کرد که عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور پایگاه “۳ ژوئیه” را در دریای مدیترانه افتتاح کرد. این پایگاه مدرنترین پایگاه نظامی مصر به شمار می‌رود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.