تحریف‌ها بیشتر از تحریم‌ها به انقلاب آسیب زده است

سردار محمد زهرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر ضمن بیان اینکه مردم در ۲۸ خرداد حماسه خلق کردند و با تمام سوء مدیریت ها، تنگناهای اقتصادی و کرونا نزدیک به پنجاه درصد در انتخابات شرکت داشتند، عنوان کرد: این حماسه بدین معنا است که مردم به تدبیرها رای نداده اند بلکه خواهان تغییرند و پای نظام ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه تحریف‌ها بیشتر از تحریم ها به انقلاب آسیب زده است، افزود: در شروع گام سوم از تمدن نوین اسلامی با نام دولت سازی، بسیج نیز که یک تشکل انقلابی فارغ از نگاه حذبی است باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در حال حاضر در دفاع مقدس نوین قرار گرفته‌ایم که جبهه همان ماهیت را دارد ولی تاکتیک ها تغییر کرده است به عنوان مثال در ایام کرونا سه هزار جوان طلبه تحت عنوان گروه‌های جهادی تغلیس و تدفین  متوفیان را به عهده گرفتند.

زهرایی در ادامه تصریح کرد: بالغ بر هزار و صد گروه جهادی در استان بوشهر فعالیت دارند که نسبت به جمعیت این استان بسیار پرنشاط و پویا عمل کرده اند و در مقوله محرومیت زدایی نیز با ساخت و تحویل هزار و سیصد مسکن محرومین عملکرد خوبی داشته اند.
  
وی خاطرنشان کرد: باید گفتمان جهادی عمومی شود، همانگونه که چهل و نه گروه جهادی در سال ۷۹ به چهل و دو هزار گروه رسیده است، باید ۸۵درصد ازجوانانی که محروم از خدمت رسانی هستند نیز سازماندهی شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: در سال جاری در ۳۲ استان با سه هزار و پانصد جهادگر کار آفرین برای پنجاه و شش هزار فرصت شغلی برنامه ریزی کرده ایم و از نهادهای مختلف بدون محدودیت برای بهره مندی از این ظرفیت ها دعوت می نماییم تا از این نیروی انسانی استفاده کنند.

زهرایی تاکید کرد: جریان جهادی کشور مولفه قوی شدن ایران اسلامی در گامـ دوم انقلاب خواهد شد. که این  افراد  رهبران اجتماعی آینده اند که تحول به وجود می آورند.

وی بیان کرد: جریان جهادی، انقلابی و غیر سیاسی است که به اقتصاد مردم کمک ولی تصدی گری نمی کند  و ما به ازاء خود را در جغرافیای هدفی که فعالیت دارد با آموزش و توانمند کردن به وجود می آورد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی طرح های جهاد سازنندگی در محرومیت زدایی از مردم روستاها و حاشیه شهرها را برشمرد و افزود: در روستاها ۵۰درصد از پروژه ها اختصاص به بحث آب شرب و کشاورزی دارند و در مراحل بعدی مسکن محرومین و کارگاه های زیر ساخت اشتغال نیز در ردیف های بعدی قرار می گیرند.

زهرایی، جهاد سازنندگی را امتداد مردمی دستگاه های اجرایی نام برد که هماهنگ با آنان برای برطرف ساختن  معضلات ۳۶۰ محله آسیب پذیر در حاشیه شهرها تفاهم نامه در سطح ملی به امضا رسانده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی دو طرح اساسی پایه ریزی شده است. که اولی با شناسایی قطب های صنایع تبدیلی با معرفی ۴۳۵ محصول باارزش اقتصادی در حال انجام است.

زهرایی افزود:  ۳۲قطب-پایتخت در کشور به وجود خواهد آمد که هر محصول با نام منطفه خود شناخته می شود و در استان بوشهر خرما، گوجه  فرنگی و عبا بافی  باید به عنوان قطب شناسایی شده اند.

وی از روستای بوهیری به عنوان نمونه و الگویی نام برد که باید به عنوان قطب جهانی عبابافی  معرفی گردد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در پایان صندوق های قرض الحسنه را با بیست و پنج هزار صندوق و یک میلیون و صد هزار عضو فعال، بستر ساز بانکداری اسلامی دانست که به عنوان طرح اشتغال ساز مردم یار در جهت تغییر به تعاونی ها گامی مهم در کارآفرینی خواهند داشت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.