گردشگری و صنایع دستی استان نیازمند توجە ویژە است

بهمن مرادنیا امشب (۱٤تیر) در آیین افتتاح کاخ موزە خسروآباد اظهار کرد: استان کردستان در حوزە تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

مرادنیا خاطرنشان کرد: عمارت خسروآباد یکی از پتانسیل‌های گردشگری کردستان است کە باید بازسازی آن با سرعت هرچە بیشتر انجام شود.

وی سایە امنیتی را بزرگترین مانع مبحث گردشگری در استان کردستان در گذشتە دانست و افزود: امروزە باید توجە خود را در بحث گردشگری و صنایع دستی افزایش دهیم.

استاندار کردستان ادامە داد: امیدواریم با تمام شدن کرونا فضا برای توسعە گردشگری استان کردستان فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی در سە حوزە میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و تنوع در آثار تاریخی است کە می‌تواند بە عنوان یک پتانسیل در استان بسیار موثر باشند.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: بە دلیل کوهستانی و شرایط آب و هوایی و طبیعت بکر، استان کردستان می‌تواند بە عنوان یک مقصد گردشگری در منطقە و حتی در کشور تبدیل شود.

وی عنوان کرد: در زمینە صنایع دستی نیز ما برندهایی داریم  از جملە بحث گلیم بیجار، سنندج و حوزە نازک‌کاری کە در سطح جهانی مطرح هستند.

گویلیان در خصوص حوزە میراث فرهنگی استان کردستان گفت:  مجموع آثار شناسایی شدە تا سال ۹۲، ۹۰۰ اثر بودە است کە با تلاش سازمان میراث فرهنگی تا سال ۱٤۰۰ این تعداد بە ۲ هزار و ٥۱۱ عدد رسیدە است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع آثار تاریخی ثبت شدە در استان ۷۷٨ اثر بودە کە اکنون این عدد بە یک هزار و ۹ اثر رسیدە است.

گویلیان درخصوص تعداد موزەهای موجود در استان افزود: در حال حاضر سە موزە در استان کردستان فعال و سە موزە دیگر در آیندەای نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی اقامتگاە‌های بومگردی را یکی از ظرفیت‌های اصلی و مهم استان برشمرد و گفت: لازم است بیش از پیش بە بحث اقامتگاە‌های بومگردی توجە کرد زیرا توجە بە این حوزە توسعە گردشگری استان را بە دنبال خواهد داشت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.