کرونا، گرما؛ بی‌برقی را کجای دلمان بگذاریم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما ، خاموشی‌های گسترده و بدون اطلاع قبلی از روز جمعه دهم تیر ماه ۱۴۰۰ که در بسیاری از استان‌های کشور از جمله شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران اتفاق افتاد موجب نارضایتی بسیار زیاد شهروندان شده است؛ قطعی ناگهانی و بدون اطلاع برق سلامت بیماران بستری در بیمارستان‌ها را تهدید می‌کند ، در روزهای جولان کرونا که بیماران حاد تنفسی با کمک دستگاه نفس می‌کشند ، چه در بیمارستان باشند یا در خانه خود ، قطعی برق جان‌شان را به خطر می‌اندازد.

در حالی که همزمان با قطعی برق ، جداولی مبنی بر ساعات خاموشی مناطق مختلف شهرستان ورامین منتشر شد، اما برخی شهروندان با نگرانی در مورد احتمال آسیب دیدن وسایل برقی خود می‌گویند که قطع برق در مناطق محل سکونت و کار آنها با ساعت و زمان‌بندی جداول مغایرت دارد.

مصطفی علیکایی یکی از کشاورزان دشت ورامین با ابراز گلایه به خبرنگار خبرگزاری تاریخ ما می‌گوید: در این فصل گرما دیگر طاقت قطعی برق و آب را نداریم؛ هر زمان برق قطع می‌شود آب هم قطع می‌شود ؛ این اختلالات برق ، کشاورزی را با مشکل مواجه کرده در کنار این مسئله به چاه‌های کشاورزی نیز آسیب جدی وارد شده، تجهیزات برقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و عمر چاه‌ها را به‌شدت کاهش می‌دهد.

محمدمهدی تاجیک سعیدی یکی از تولید کنندگان شهرک های صنعتی شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تاریخ ما با انتقاد از وضعیت موجود برق در دیار ۱۵ خرداد می‌گوید: در سالی که مقام معظم رهبری نام آن را جهش تولید و رونق تولید و حمایت از تولید کنندگان گذاشته است، دیگر با این وضعیت باید بیکار شویم و تولیدی در کار نیست.

وی ادامه می‌دهد: برای یک لقمه نان حلال از صبح تا شب کار می‌کنیم، به‌خدا گناه نکرده‌ایم که تولیدکننده شده‌ایم ، هر ماه باید پول کارگر، تعمیرات، کرایه و.‌.. بدهیم و بعد هم یک هفته هر روز صبح ، ظهر و غروب برق قطع شود، چگونه درآمد داشته باشیم.

محمدحسین تاجیک خاوه یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار ما می‌گوید: به علت قطعی چهار ساعته برق در ورامین، همسایه‌مان تا مزر مرگ پیش رفت؛ اکسیژن جانبازان و بیماران دیگر همراهی نمی‌کند، به فکر مردم باشید، مردم مظلوم هستند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حال و هوای مردم  زحمتکش و کشاورز ورامین اصلا خوب نیست‌، برق شهرستان‌های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت گاها از صبح تا ظهر و یا از ظهر تا شب قطع می‌شود؛ مردم منطقه خیابان شهید رجایی برخی شب‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۴ بامداد برق نداشتند، در این اوضاع شیوع کرونا و احتمال ورود به پیک پنجم مردم برای فرار از گرما به دلیل قطعی برق به سمت پارک‌ها و بوستان راهی می‌شوند، کرونا و گرما امان مردم ورامین را بریده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.